לעבור את החופש בגדול - 5 טיפים להורים שרוצים ליהנות מקיץ מוצלח

בימים אלו אנחנו רצים ממסיבת סיום אחת לשניה, נרשמים לקייטנות ומתכננים את לוח החופשות והפעילויות שלנו במטרה ליצור את השילוב המושלם בין זמן עבודה וזמן משפחה.

בעוד שעבור הילדים החופש הגדול מביא תחושה של פריקת עול ושחרור גבולות, עבורינו ההורים הוא מביא תחושה של ריצה אין סופית נגד הזמן. כדי לצלוח את התקופה בצורה נעימה יותר ואף רגועה יותר חשוב לשים לב למספר דברים חשובים.

חופשה נעימה. צילום Ethan Robertson, מאתר UNSPLASH.
חופשה נעימה. צילום Ethan Robertson, מאתר UNSPLASH.

5 טיפים להורים שרוצים קיץ מוצלח

אז כדי שגם לכם יהיה קל יותר בחופש המתקרב, ריכזתי עבורכם 5 טיפים שיעזרו לכם להיות יותר קשובים ונעימים עם הילדים בתקופה העמוסה הזו.

תכנון מוקדם

לרוב נתכנן רשימת פעילויות ותכניות לקיץ, נחפש את ההצגות והסרטים הכי מומלצים ואת האטרקציות הכי שוות. ואז?  הילדים לא תמיד משתפים פעולה. ואין, אין יותר מתסכל מזה.

אז מה עושים? משתפים את הילדים בתהליך הבחירה. מכינים איתם רשימת מקומות שירצו ללכת, בוחרים יחד סרטים או הצגות, משחקיות או קניונים שאוהבים, ורק אז משבצים אותם בלוז. ילדים שיקחו חלק בתכנון יהיו מגוייסים יותר להשתתף בפעילות ויתנגדו פחות.

נהנים בבריכה, צילום James Balensiefen, אתר UNSPLASH
נהנים בבריכה, צילום James Balensiefen, אתר UNSPLASH

שקיפות

ילדים, וילדים רגישים בפרט, צריכים  לדעת מראש מה עומד לקרות. זה מחזק עבורם את תחושת הבטחון וההבנה מה עומד להיות בכל אחד מימי החופש. מומלץ להכין טבלה מסודרת ובה התכנון השבועי לכל שבוע בחופש.

את הטבלה כדאי לתלות במקום שיהיה נגיש לילדים על מנת לראות ולהבין את כל הפעילויות המתוכננות. הרבה פעמים התכניות ברורות לנו שבועיים מראש אבל את הילדים נשתף ברגע האחרון.

כתוצאה מזה, ילדים שרגישים יותר לשינויים יגיבו בהתנגדות, בבכי, בחוסר שיתוף פעולה. ככל שנקדים לעדכן אותם ולהכין אותם, הם יהיו רגועים יותר ופנויים רגשית לשבוע שמתחיל.

איפה אני? צילום Lobacheva Ina, מאתר UNSPLASH
איפה אני? צילום Lobacheva Ina, מאתר UNSPLASH

הקפידו על זמן מנוחה בבית

לא תמיד צריך לרוץ ממקום למקום, השאירו זמן לשהות בבית.

ילדים צריכים זמן לעכל את מה שעברו, להבין מה למדו. ריצה מפעילות אחת לשניה תציף אותם ולא תאפשר להם זמן לעבד את החוויות שעברו. הם צריכים זמן בבית עם המשחקים שלהם פשוט כדי לפרוק את מה שיושב להם על הלב.

אפשרו להם להשתעמם – כשמשעמם מגלים דברים נפלאים!

הספה הופכת למסלול מכשולים, מתחת לשולחן מסתתרים מפני מתקפת חייזרים והשולחן בסלון הופך לסירה בלב ים. השעמום והשהייה בבית יאפשרו להם זמן מנוחה מכל הפעילויות וההמולה שחוץ ויאפשרו להם להתחבר לתחושות ולרגשות של עצמם.

אל תוותרו על גבולות

נכון, כבר לא צריך להספיק לגן או לבית הספר עד שמונה בבוקר אבל גם בחופש חשוב לשמור על גבולות, זמני שינה תזונה בריאה. ילדים צריכים גבולות על מנת לחוש בטחון ולכן גם בחופש נקפיד על הצבת גבולות גזרה ברורים.

במקומות בהם שחררנו קצת, יש להקפיד על תקשור הגבול החדש. אם הילדים הולכים לישון ב 20:00 כל ערב, ובחופש נאפשר להם ללכת לישון מאוחר יותר, נציין בפניהם מהי שעת השינה החדשה בה נצפה שיכנסו למיטה ולא נאפשר להם לישון בכל שעה ירצו.

וכמובן, לקראת סופו של החופש הגדול, נזכיר לילדים שאט אט אנחנו חוזרים אל השגרה שהיתה לפני החופש.

הורידו עומס לקראת תחילת שנת הלימודים

השאירו את ימי החופש האחרונים להתארגנות לקראת שנת הלימודים המתחדשת. הילדים מתרגשים, עוברים לגן / בית ספר חדש, עולים לכיתה חדשה, נרגשים לפגוש את החברים או המורה החדשה.

תנו להם זמן לעכל את השינוי, לחשוב עליו ולצפות לו. אפשרו להם להתכונן לזה, לארגן את הציוד ומה ילבשו, להסדיר את שעות השינה. דברו על השינוי ודברו על הרגשות שעולים, גם שלהם וגם שלכם. תנו מקום לרגשות כמו פחד או חששות, התרגשות ושמחה או עצב על חבר שעבר דירה.

כל רגש הוא לגיטימי וכמה חשוב שהם משתפים אתכם.

4 רעיונות לפעילויות עם הילדים בבית

כהורים, אנחנו רוצים להעשיר את הילדים שלנו ולתת להם את הטוב ביותר. זכרו שעבור הילדים זמן משחק וזמן איכות אתכם שווה להם הרבה יותר מכל אטרקציה שווה או פעילות בקניון. מצרפת לכם את הרעיונות שלי לארבע פעילויות שהילדים יאהבו:

להיות קולומבוס מהספה

גלו ארצות חדשות, בחרו כל יום מדינה אחרת ולמדו עליה. הכינו יחד את המאכל הלאומי, הרכיבו פאזל עם הנופים של המדינה או הכינו יצירות בנושא, תתחפשו או תראו סרט שקשור אליה. תוכלו להרכיב שיחון קליל כמו תודה, בבקשה, לבריאות בשפות שונות.. זה יכול להיות ממש מצחיק.

מסביב לעולם בלי להחתים דרכון. צילום Danielle Rice, מאתר UNSPLASH
מסביב לעולם בלי להחתים דרכון. צילום Danielle Rice, מאתר UNSPLASH

צאו לפעילות מים

בין אם תבחרו למלא גיגית מים ותשפריצו אחד על השני עם אקדחי מים, תבקשו מהם לחלץ צעצועים שקפאו בקרח, תזמינו אותם לעזור לכם בשטיפת המכונית, או לצייר עם מכחול ומים על האבנים בחוץ.

משנה מקום משנה מזל

לפעמים אותה פעילות אבל במקום שונה תהיה חוויה אחרת עבור הילדים. את ארוחת הצהריים אכלו כפיקניק בסלון על השטיח, החשיכו את הבית וצרו "קולנוע" עם פופקורן או מזרנים למסיבת פיג'מות, פתחו אוהל בסלון ועשו קמפינג במזגן עם מרשמלו על האש. גיוון הוא שם המשחק. פעם בחוץ פעם בבית, פעם עם חברים, פעם אצל סבא / סבתא.

גדלו את המאסטר שף הבא

הכינו יחד מתכונים קלים וטעימים. אם הילדים שלכם אוהבים להצטלם תוכלי להכין סרטון הדרכה ולשלוח למשפחה...ההצלחה מובטחת. סלט ירקות, ארטיק בכוס או עוגת הביסקוויטים של משפחת כהן – כל אלה הם רק דוגמאות למתכונים קלילים שאפשר להכין יחד בכל גיל.

לבשל ביחד זה ממש נחמד! צילום Hannah Tasker, מאתר UNSPLASH
לבשל ביחד זה ממש נחמד! צילום Hannah Tasker, מאתר UNSPLASH
זה ממש מפתה - תודו! צילום Olivia Oliver Design, מאתר UNSPLASH
מי לא אוהב עוגיות צבעוניות? צילום Olivia Oliver Design, מאתר UNSPLASH

לסיכום

מעל הכל והכי חשוב – היו קשובים לעצמכם ותשימו לב להעניק גם לכם זמנים של שקט. כל ניהול הפעילויות,  ההקשבה וההכלה לילדים יהיו מאתגרים הרבה יותר אם תגיעו למצב בו אתם מותשים, עייפים ועצבניים.

בזמן שאתם מתכננים לילדים זמני פעילות ומנוחה, קבעו גם לכם זמן לנוח, לאכול כמו שצריך ולצבור כוחות על מנת שתוכלו להכיל את הילדים בצורה נעימה וסבלנית יותר.

קיץ נעים וקריר. צילום Kenta Kikuchi, מאתר UNSPLASH
קיץ נעים וקריר. צילום Kenta Kikuchi, מאתר UNSPLASH

שיהיה לכם חופש נעים, תהנו מהזמן עם הילדים וצרו זכרונות שיקחו איתם להמשך הדרך.

ויקי מרומסקי רדי

מדריכת הורים בגישה משחקית רגשית

אינטסגרם  vicki_meromsky_radi

 

שתהיה חופשה מהנה! צילום שרון הורוביץ.
שתהיה חופשה מהנה! צילום שרון הורוביץ.

אגב, אם אתם מחפשים המלצות נוספות הקשורות בהורות, כדאי שתקראו את הכתבות האלה

ציידים, לקטים, הורים - המדריך להורות שכל הורה חייב לקרוא

ערכת "סופר אני" - קלפים מיוחדים העוזרים להתמודד עם רגשות ולפתח איכות חיים

ורשה עם ילדים בחורף - טיפים והמלצות

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן