כשהילדים שלי היו קטנים לימדתי אותם תרגיל מיוחד שעוזר להם להירגע כשהם כועסים. קראנו לזה תרגיל יוגה והוא היה מאוד פשוט.

הסברתי להם שכשהם מרגישים שהכעס משתלט עליהם, הם פשוט צריכים לעצום את העיניים, לקחת כמה נשימות עמוקות ולהסביר בצורה רגועה ושלווה מה מפריע או מציק להם.

ככל שהם גדלו, שמתי לב שתרגולי היוגה האלה הופכים פחות יעילים והם צריכים שיטות אחרות כדי להירגע. פעם זה לצאת לטיול קטן בשכונה, פעם זה לשבת כמה דקות עם עצמם ולהירגע ופעם זה פשוט לקבל חיבוק מאמא.

ערכת קלפי סופר אני צילום ליבי ברגמן
ערכת קלפי סופר אני צילום ליבי ברגמן
ערכת סופר אני אריזה אחורית צילום ליבי ברגמ
ערכת קלפי סופר אני אריזה אחורית צילום ליבי ברגמן

לאחרונה קיבלתי מעמותת גנ"ת (גוף, נפש, תנועה) את ערכת "סופר אני" המכילה 50 כרטיסיות צבעוניות למיקוד רגשי קוגנטיבי בתנועה. העמותה הוקמה בשנת 2006 במטרה לבחון ולמצוא מענים למגוון אתגרי החינוך הישראלי - מוסדי, חברתי, ערכי - דרך הגוף.

הערכה מיועדת להורים, מורים ומנחים הרוצים לחזק את הקשר שבין הגוף והנפש ולהשפיע לטובה על איכות החיים של הילדים.

הערכה כוללת כרטיסיות המציעות כלים יומיומיים פשוטים לפיתוח איכות החיים ולהתמודדות עם מתח, התרגשות, עומס או כעס, ליצירת קשב ואיסוף מנטלי, להגברת מוטיבציה, ביטחון עצמי ומסוגלות ועוד.

זה רק חלק קטן מכל הקלפים המשעשעים והצבעוניים, צילום ליבי ברגמן
זה רק חלק קטן מכל הקלפים המשעשעים והצבעוניים, צילום ליבי ברגמן

כשפתחתי את הערכה גיליתי 50 כרטיסיות מאוירות בציורים משעשעים מלאי הומור. הכרטיסיות מחולקות ארבעה צבעים, אדום, צהוב, אפור ותכלת, ובצד האחורי של כל כרטיסיה מופיעות הוראות המחולקות לפי 3 דקרגות קושי: הקלה ביותר- ביצוע, הבינונית - מגוון והקשה ביותר - אתגר.

הכרטיסיות מאוירות מניעות לתרגול הגוף בדרכים שונות המתבססות על תרגול פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, מחול, יוגה, מדיטציה ועוד.

כרטיסיית ביסלי משעשעת במיוחד, צילום ליבי ברגמן
כרטיסיית ביסלי משעשעת במיוחד, צילום ליבי ברגמן
דרגות קושי שונות בכרטיסיית ביסלי, צילום ליבי ברגמן
דרגות קושי שונות בכרטיסיית ביסלי, צילום ליבי ברגמן

מה שלא היה ברור לי בערכה עצמה ובהסבר שצורף אליה הוא איפה מתחילים? האם יש הבדל בין צבעי הכרטיסיות? כמה כרטיסיות אפשר להניח מול הילד? האם להתחיל מעשר כרטיסיות ולאחר מכן להוסיף עוד או פשוט להניח את הכל על השולחחן ולתת לילד לבחור?

אני חושבת שהכרטיסיות כל כך דינמיות ויכולות לעמוד כל אחת בפני עצמה או כחלק מקבוצה, שנראה שהכי טוב זה פשוט לתת לילד לבחור כמה כרטיסיות שהוא רוצה.

התרגילים מאוד קלים לביצוע, ההסברים מאוד פשוטים ובכל כרטיסיה (בתחתית) יש גם הסבר להורה / מורה על הקשר שבין התרגיל שיש לעשות ועל ההשפעה שלו על הגוף ועל הנפש.

כל אחד בחר לעצמו כמה קלפים שרצה, צילום ליבי ברגמן
כל אחד בחר לעצמו כמה קלפים שרצה, צילום ליבי ברגמן

הבן האמצעי שלי (בן 9) יותר התחבר לכרטיסיות הספורט כמו כרטיסיית מתיחות או כרטיסיית ריצת כיסא, הבן הקטן (בן 6) דווקא התחבר לכרטיסיות החיות והתלהב במיוחד מהאריה השואג (בינינו, מי לא אוהב לצעוק קצת?) ומכרטיסיית עכביש על הפופיק שמאוד הצחיקה אותו.

המתבגרת שלי (בת 13) התחברה לכרטיסיית בחוף הים ולכרטיסיית צביעת מנדלות - שתי פעילויות שהיא אוהבת במיוחד. באמת נראה שכל אחד ואחת ולא משנה באיזה גיל יוכל ליהנות מהכרטיסיות האלה וללמוד כמה תרגילים שיעזור לו לאזן בין הגוף לנפש.

הערכה מתאימה למשפחות כמשחק קופסא או כעזר לימודים לצוות החינוכי בגן או בבית הספר. עלות הערכה היא 85 ₪ וניתן לרכוש באמצעות אתר האינטרנט - https://ganat-prisma.org/shop

שלכן

ליבי ברגמן

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן