מגיל מאוד צעיר אהבה שלי מלחי ליצור, אך יותר מתמיד אהבה לסדר תמונות באלבומים. כשהפכה לאמא, החליטה שלי, כי תחביב סידור התמונות יהיה עיסוק של ממש והכינה אלבומי כיסים לילדים שלה.

שלי מלחי מעצבת אלבומים, צילום גיל לוין
שלי מלחי מעצבת אלבומים, צילום גיל לוין

כשהגיע הזמן לתעד את הטיול לניו-זילנד, לציון בת המצווה של בתה הבכורה, החליטה שלי להניח מאחור את אלבומי הכיסים. היא עיצבה בפעם הראשונה אלבום מודפס בחברת 'לופה', שהיתה החברה הראשונה בארץ שאיפשרה הדפסת אלבומים, כדי להבין איך זה עובד. מה שרוב האנשים לא יודעים הוא, שהאלבום המודפס אינו דיגיטלי. הוא נקרא דיגיטלי, בגלל שיטת ההדפסה.

האלבום כמובן היה הצלחה מסחררת. שלי הבינה שהיא מצאה את ייעודה בחיים ומאז עיצבה עשרות אלבומים מהאירועים והטיולים המשפחתיים.

הטיול ששינה את מסלול החיים

ב-2017 נסעה לבדה לטיול נשים בקוסטה ריקה עם 22 נשים שלא הכירה לפני. במהלך הטיול צולמו והוסרטו אינספור תמונות וסרטונים המתעדים את החוויות. כבר במהלך הטיול הבינה שלי, שהיא תהיה זו שתכין את אלבום התמונות שיחולק כמזכרת לכל נשות הקבוצה.

הפעם זה לא היה אלבום מודפס כמו תמיד, אלא אלבום מיוחד המשלב בין העולם הפיזי והעולם הדיגיטלי.

שלי יצרה אלבום תמונות המשלב סרטוני וידיאו באמצעות קוד QR (קוד שסורקים בטלפון הנייד ומציג על המסך סרטון וידיאו או קובץ קולי). כך היא הצליחה לעצב אלבום מודפס, מעוצב בהתאמה אישית לכל חברות הקבוצה ששיתפו אותה בתמונות ובסרטונים.

ההתלהבות כמובן היתה גדולה ושלי הציעה לחברת הטיולים להמשיך ולהכין אלבומים מעוצבים גם לקבוצות הבאות, אך הצעתה נדחתה.

האלבום מתעורר לחיים עם סריקת קוד QR, צילום סוזי לוינסון
האלבום מתעורר לחיים עם סריקת קוד QR, צילום סוזי לוינסון

השמועה על האלבומים המעוצבים של שלי החלה להתפשט והיא החלה לקבל יותר ויותר הזמנות לעיצוב אלבומי חתונות, תינוקות שנולדו, יום הולדת 70 לסבתא ועוד. שנה לאחר מכן, ב -2018, היא התפטרה מעבודתה כמנהלת משרד והחלה לעסוק בעיצוב אלבומים במשרה מלאה.

בתקופה הקורונה, בזמן שעסקים אחרים חוו ירידה בפעילות, העסק של שלי דווקא גדל והתפתח.

שלי מספרת, "לאנשים היה הרבה זמן פנוי בבית להשלים משימות שנדחו במשך חודשים. אחת המשימות היתה כמובן עיצוב אלבום, אלא שרבים מהם גילו שמדובר בעבודה הדורשת זמן רב, ידע בעיצוב גרפי וידע בסיסי בהפעלת תוכנות. חלקם התחילו לעצב בעצמם אך הפסיקו אותו באמצע ואז פנו אלי שאסיים עבורם את העבודה, כך שהם יוכלו לסמן וי על עוד משימה שהושלמה בהצלחה".

מתנה מיוחדת ליום הולדת 80

לקראת יום הולדתו ה- 80 של אביה, חשבה שלי איך אפשר לשדרג יותר את האלבום המעוצב ולהפוך אותו למתנה מרגשת ומשמעותית. בחשיבה משותפת עם בעלה עלה הרעיון להקים אתר למשפחה. בדיוק כמו שיש אתר לחברה או לחנות.

היא החליטה להקים, כמתנה לאביה, אתר מיוחד ולקרוא לו אוֹצֵר משפחתי.

באתר היא ריכזה את כל הסיפורים, הזיכרונות, המתכונים, התמונות ואפילו סירטונים. כמובן, שכמו בכל אתר אפשר תמיד להוסיף מידע, תמונות וסיפורים מההיסטוריה המשפחתית שנשמרת לעד עבור הדורות הבאים.

אך בחיים יש גם רגעי עצב וגעגוע ומדי פעם שלי מקבלת הזמנות לעיצוב אלבומים עבור אנשים שנפטרו.

"בדיוק סיימתי לעצב אלבום לזיכרו של בחור צעיר שנהרג בתאונת דרכים ובימים אלה אני מתחילה לבנות אוֹצֵר משפחתי לזיכרו של חייל שנהרג. שילוב התמונות והסרטונים מקל במעט על כאב האובדן והגעגוע", משתפת שלי.

אלבום מעוצב לחתונה, צילום סוזי לוינסון
אלבום מעוצב לחתונה, צילום סוזי לוינסון

דיגיבּוֹם - להתרגש מאלבום מעוצב מכל מקום בעולם

העבודה על האוֹצֵר משפחתי, גרמה לשלי להגיע לתובנה עסקית נוספת. לא חייבים להדפיס את האלבומים המעוצבים, אפשר להפוך אותם לאלבום דיגיטלי השמור בענן. וכך נולד רעיון חדש – דיגיבּוֹם - אלבום תמונות מעוצב, המשלב סרטונים וקטעי וידיאו. האלבום אינו מודפס והוא זמין לכל מי ששותף איתו הקישור בכל מקום בעולם.

כמה עולה לעצב אלבום?

כבר בתחילה נדגיש ונאמר, כי העלות הסופית משתנה בהתאם לצרכיו של הלקוח, כמות התמונות והסרטונים, האם העבודה כוללת מיון של החומרים ומה לוחות הזמנים להכנת האלבום.

  1. אלבום דיגיטלי מודפס המעוצב ב'לופה', ב'אלבומי', או ב'ליאל אלבומים' - המחיר משתנה בהתאם לגודל האלבום, מספר העמודים, עובי הדפים וכריכת האלבום (תמונה, פשתן, דמוי שעם). לרוב, העבודה מסתיימת עד 18 ימי עסקים (תלוי בקצב ההתקדמות של הלקוח, כמובן) והמחיר החל מ- 1,000 ₪.
  2. אוֹצֵר משפחתי - הקמת אתר משפחתי כולל עיצוב של העמודים ושילוב התמונות, הסרטונים והטקסטים הנשלחים על ידי הלקוח. העלות משתנה בהתאם לכמות החומרים שמועברת. לרוב, העבודה על האתר נמשכת כ- 3 חודשים והמחיר החל מ - 3,000 ₪ (המחיר אינו כולל עלות רכישת domain ואיחסון).
  3. דיגיבּוֹם - עיצוב הדיגיבּוֹם דומה מאוד לעיצוב אלבום מודפס, אך היות והאלבום לא נשלח להדפסה מחירו זול יותר, החל מ - 600 ₪ ל-24 עמודים.

בנוסף לעיצובים אלה, שלי מציעה שני שירותים ייחודיים נוספים:

  1. סדר בזכרונות. כשמו כן הוא, שלי תעשה לכם סדר בכל התמונות והתיקיות שלכם במחשב ותארגן את הכל מחדש, כך שיהיה לכם קל יותר למצוא את התמונה שאתם רוצים, במהירות ובקלות. העלות נקבעת בהתאם להיקף העבודה.
  2. סדנה אישית לעיצוב אלבומים. במפגש אישי הנמשך כ- 4 שעות בתל מונד תלמדו איך לעצב את הזיכרונות והחוויות של המשפחה שלכם. מחיר הסדנה 700 ₪.
אלבום טיולים מעוצב, צילום סוזי לוינסון
אלבום טיולים מעוצב, צילום סוזי לוינסון

5 טיפים ליצירת אלבום טיולים מושלם

עבור אלה שבכל זאת רוצים לעצב אלבום לבד, שלי נותנת 5 טיפים ממש קלים וחכמים לעיצוב אלבום טיולים:

  1. צלמו המון תמונות, אבל אל תשכחו ליהנות גם מהרגעים היפים והמיוחדים כמו טיול לאור הירח או הנוף הנשקף אליכם מפסגת ההר.
  2. בסוף כל יום, מומלץ למחוק מהטלפון או מהמצלמה את התמונות הפחות מוצלחות ואת התמונות הכפולות. כך תחסכו גם מקום בזיכרון של המכשיר וגם זמן יקר במיון התמונות, כשתחזרו לארץ.
  3. הקדישו כמה דקות בכל יום, לכתיבת שמות המקומות בהם ביקרתם ואכלתם. קיים סיכוי גדול שתרצו להוסיף אותם לאלבום.
  4. אוהבים לצלם סרטוני וידאו? צלמו סרטון מיוחד שישולב באלבום.
  5. כשתחזרו מהטיול, הורידו מהטלפון או מהמצלמה את כל התמונות והסרטונים ושמרו אותם בתיקייה (במחשב או בענן) הנושאת את שם הטיול. אם אתם רוצים להיות עוד יותר מסודרים, צרו תיקייה לכל יום.
שלי מלחי מעצבת אלבומים, צילום סוזי לוינסון
שלי מלחי מעצבת אלבומים, צילום סוזי לוינסון

 

לא הצלחתם לעצב לבד, לא נורא.

שלי תשמח לקחת את המושכות ולסיים עבורכם את העבודה.

פרטים נוספים על שלי תוכלו למצוא באתר שלה https://www.happy2help.co.il או בטלפון 09-7969798

אוהבים ליצור? יש לנו עוד רעיונות ליצירה עבורכם, ממש כאן

זמן איכות לכל המשפחה ברמת הגולן במתחם הסדנאות והיצירה - לול ארט

קסם של עוגייה - ערכות היצירה של קרן

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן