אזהרה: הכתבה מכילה צילומי כפות רגליים בעלי בעיות רפואיות. 

כששאלו את נירה סלנט "מה תרצי להיות כשתהי גדולה?" היא מעולם לא חשבה שתענה "אני רוצה לטפל ולשקם את כפות הרגליים והידיים של אנשים". היא חלמה על עבודה יצירתית שתביא לידי ביטוי את האהבה שלה לציור ואמנות וכך פנתה ללימודי בניית ציפורניים. 

לפני 14 שנים, במסגרת הלימודים היא קיבלה במתנה קורס פדיקור (טיפול בכפות הרגליים) קוסמטי . במהלך הקורס היא נחשפה לשיטת טיפול שלא התחברה אליה, טיפול באמצעות סכין וצבתות. לדעתה, שיטה זו לא השכילה להבין את ההשפעה שיש לה על בריאות כף הרגל ובמקרים רבים אף גורמת לנזק גדול יותר. 

היא שאלה את המדריכה בקורס, האם קיימת דרך אחרת לטיפול אך זו ענתה שככה כולם מטפלים ואם נירה רוצה ויש קורס מיוחד הנקרא "פדיקור רפואי". בקורס הזה מקדישים מספר שיעורים לטיפול פדיקור בכף רגל סוכרתית וטיפול בבעיות נוספות בכפות הרגליים, אך הטיפול נעשה באמצעות צבתות וסכין לרבות הטיפול בציפורן חודרנית.  

נירה סלנט מטפלת בכפות רגליים ללא כאב, צילום אלבום פרטי
נירה סלנט מטפלת בכפות רגליים ללא כאב, צילום אלבום פרטי

"רגע, אבא שלי סוכרתי וחולה לב", המשיכה נירה לחקור את הנושא ושאלה שוב "האם יש חשיבות לאופי הטיפול בחולי סוכרת?" התשובה היתה כמובן חיובית. כך הבינה נירה כי עד כה, אביה וחולי סכרת נוספים, קיבלו טיפול שהיה מסכן את חייהם. 

"נסעתי משם להוריי, ומיד אמרתי לאבא שלי", כך היא משתפת, "יש לי מידע חשוב עבורך. אתה חייב לבדוק את הנושא כי טיפול בכפות הרגליים לסוכרתיים הוא חשוב ויכול להציל חיים ועם זאת, הפציעה הכי קטנה יכולה להוביל לזיהום ולתוצאות הרות גורל ולא במובן הטוב". 

אביה שהבין את חשיבות הגילוי, הצטרף אליה לשיחה עם המדריכה בקורס ושם הם קיבלו הסבר מפורט על החשיבות הטמונה בטיפול ברגל סוכרתית. 

למצוא את שיטת הטיפול הנכונה

בעקבות השיחה וההבנה כי טיפול בכף רגל סוכרתית הוא לא עניין של מה בכך, בסיום השיחה החליט אביה ז"ל לממן עבור נירה את לימודיה וביקש שכשתקבל את ההסמכה לטפל באחרים, היא ורק היא תטפל בו. 

"כובד האחריות הכרוך בטיפול באבא ז"ל, הכניס אותי לחרדה. אבא עבר 3 ניתוחי לב פתוח, החלים מסרטן המעי הגס והתמודד יום יום עם מחלת הסוכרת, אך הוא לחץ עלי להתמיד בלימודים וכמובן שהסכמתי. החלטתי שבמקביל ללימודים אמצא דרך אחרת, בטוחה יותר, לטפל בו" נזכרת נירה. 

היא החלה להתעמק ולחקור על מחלות ובעיות כרוניות בכפות הרגליים והידיים, לרבות על מחלת הסוכרת ומחלות לב, ערכה סטטיסטיקות, למדה על שילובי תרופות שהוא נטל (מדללי דם, כדורים לסוכרת ועוד) ובמקביל ללימודים, היא החליטה שהיא תפתח שיטת טיפול ייחודית ללא סכין, ללא צבתות וללא כאבים שתתאים לטיפול בכפות רגליים בכלל וכפות רגליים סוכרתיות בפרט.  

טיפול בציפורן שקיבלה מכה, צילום נירה סלנט
טיפול בציפורן שקיבלה מכה, צילום נירה סלנט

10 שנים קדימה 

כבר למעלה מעשור שנירה תורמת לחוויה מתקנת אצל מטופלים ואף מצילה חיים עם שיטת הטיפול הייחודית שהיא פיתחה ממש כמו שחלמה, טיפול ללא צבתות, ללא סכינים ובעיקר ללא כאבים. 

נירה מטפלת תוך כדי שמירה על רמת היגיינה וסטיריליות גבוהה ביותר, צילום אלבום פרטי
נירה מטפלת תוך כדי שמירה על רמת היגיינה וסטיריליות גבוהה ביותר, צילום אלבום פרטי

נירה רואה בעבודה שלה שליחות אמיתית והיא מלמדת פדיקוריסטיות אחרות בארץ ובעולם איך לעבוד בשיטה הייחודית שפיתחה. בין מגוון הטיפולים שהיא מציעה תוכלו למצוא:

  • טיפול בפסוריאזיס העור והציפורנים בכפות הידיים והרגליים
  • טיפול ביבלות
  • טיפול בפטרת העור והציפורניים
  • טיפול בציפורן חודרנית
  • טיפול בעור יבש, פצוע וסדוק
  • טיפול בעור פגוע לאחר טיפולי כימותרפיה וטיפולים ביולוגיים 

 

נירה מטפלת במגוון בעיות עור וציפורניים בכפות הרגליים בגברים, נשים, ילדים ואפילו תינוקות. הטכניקה הייחודית שנירה פיתחה הטיפול מתבצע ללא סכין, ללא קולפי עור, ללא צבתות והוא מתאים לחולי סכרת ולנשים בהריון. 

בסוף הטיפול ובהתאם לאבחון הבעיה, נירה מעניקה לכל מטופל ומטופלת דף הנחיות והסבר מפורט איך להמשיך את הטיפול בבית ואיך לשמור על כף הרגל בריאה לאורך זמן. 

לפני ואחרי טיפול בכף רגל יבשה וסדוקה, צילום נירהה סלנט
לפני ואחרי טיפול בכף רגל יבשה וסדוקה, צילום נירהה סלנט

דגשים בטיפול בכף רגל סוכרתית 

הטיפול המסור שהעניקה נירה לאביה ז"ל הפך לשליחות חייה והיא עושה ככל יכולה על מנת להקל על חולי סוכרת ולהעלות מודעות בקרב בני משפחתם. 

"הבעיה עם מחלת הסוכרת", אומרת נירה, " היא שהסכרת, במקרים רבים היא מחלה שקטה שאינה מורגשת... עד שהיא מורגשת.  בין היתר, זרימת הדם בגוף נפגעת, מערכת החיסון מוחלשת והיכולת של הגוף להירפא מפצעים  וחתכים הופכת איטית יותר. למעשה, בחולים סוכרתיים כל חתך, כל סדק וכל פצע יכולים לגרום לזיהום שעלול להוביל לכיב או לכריתת גפיים ואף למוות ולכן חשוב להקפיד על טיפול נכון בכפות הרגליים".

לפני בחירת מטפל/ת חשוב לוודא כי:

  • יש להם את ההכשרה המתאימה
  • הם לא מטפלים בסכין, צבתות או קולף עור
  • כלי הטיפול עוברים חיטוי , עיקור וניקוי יסודי בין מטופלים

 

חשוב לזכור גם בחורף גם בקיץ! צילום נירה סלנט
חשוב לזכור גם בחורף גם בקיץ! צילום נירה סלנט

5 טיפים לשמירה על כף רגל בריאה 

נירה כמובן לא משאירה אותנו בלי טיפים שיעזרו לכולנו לשמור על כפות רגליים בריאות לאורך זמן

  1. בדקו את כפות הרגליים גם במבט וגם בעזרת מישוש על מנת שתוכלו לזהות בהקדם שינויים בצבע, הופעת פצעים, יבלות או סדקים חדשים.  
  2. אל תלכו יחפים גם בבית. לא משנה עד כמה הבית שלכם מרגיש נקי ומצוחצח, על הרצפה יש חלקיקי אבק וחיידקים הנדבקים אל כפות הרגליים ומייבשים את העור. דבר זה עלול להוביל ליובש מוגבר וסדקים ובכך מהווים סכנה לבריאותכם. 
  3. הימנעו מלבישת גרביים בצבע שחור או כהה והעדיפו גרביים בצבע לבן או בהיר. גרביים בצבע כהה משאירים סיבים במאות אחוזים יותר מהצבעים הבהירים והסיבים נכנסים אל מתחת לציפורניים ועלולים ליצור התנתקות של הציפורן ממיטת הציפורן, ואף פטריות וציפורן חודרנית.
  4. העדיפו גרביים עשויות 100% כותנה. אלה סופגות את הזיעה ושומרות על כף הרגל יבשה. 
  5. אל תעשו לק ג'ל ברגליים – החומר הנל אינו מותאם להתנהלות של כף הרגל מאחר ואם תקבלו מכה (או ספורט, או נעלים צרות וכיוצא בזה) החומר עלול להתנתק אך להישאר מנותק מעל הציפורן, ואז תתפתח ירקת ורטיבות מתמשכת, בעוד לק רגיל פשוט יתקלף ויירד. בנוסף במקרה של מכה בציפורן תהיו תלויות בבעלת מקצוע שתסיר לכן אותו, לעומת לק רגיל שניתן להסיר בבית לבד.

 

לפרטים נוספים על טיפול בבעיות עור וציפורניים או התייעצות תוכלו לפנות אל נירה סלנט:

בנייד 052-397-0196

באתר 

בפייסבוק

 

גילוי נאות: גם אני וגם בעלי טופלנו מספר פעמים על ידי נירה. היא, למשל, היתה זו שגרמה לי להפסיק עם לק ג'ל ברגליים.

 

אבל רגע, יש לי עוד כמה המלצות בשבילך!

המרכז לסבונים טבעיים - להתאהב ביכולות של הטבע

 

אפרת בקרמן - מניקור לק ג'ל לציפורניים יפות

טיפוח עור הפנים עם דבש ורימונים מבית אלונה שכטר

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן