"כתבה אוקראינית בעברית" ספרו החדש של אדוארד דוקס

כבר כמעט שנה שמתחוללת מלחמה קשה ועקובה מדם בין רוסיה לאוקראינה והסוף לא נראה קרוב. במשך שנים חלמתי שתהיה לי ההזדמנות לבקר באוקראינה כחלק מטיול שורשים וגם לחוות את המדינה היפה הזו, והחלום הזה כנראה לא יתגשם בקרוב. אך מה שאצלי יישאר בגדר חלום הוא המציאות הקשה שאזרחי אוקראינה נמצאים בה, לחיות במדינה תחת אש , תחת מלחמה שחשבו שתיגמר תוך חודשים מעטים בלבד, ועכשיו מי יודע אם ומתי אוקראינה תחזור לעצמה.

כאשר אדוארד דוקס, עיתונאי ומורה דרך כתב את הספר 'כתבה אוקראינית בעברית' הוא קיווה שיהווה ספר הדרכה בשביל העיתונאים והמבקרים במדינה בזמנים יפים של שלום. לתוך הספר נאספו כתבות שכתב המחבר על אוקראינה ועל המקומות המיוחדים בה לעיתון 'ידיעות אחרונות' במשך שלושים השנה האחרונות, כולל דיווחים מהתקופה האחרונה- ראיון עם שר ההגנה האוקראיני היחידי לתקשורת בישראל, דיווח ממסיבת העיתונאים המסתורית של נשיא אוקראינה זלנסקי, סיפורי החיילים מהחזיתות והמציאות הכבדה בעורף.

הספר של אדוארד דוקס
הספר של אדוארד דוקס

הספר, אשר לו 120 עמודים צבעוניים ותמונות עוצרות נשימה של נופי אוקראינה, יכול הקורא להתחבר למקומות היפים והייחודיים למדינה- אתרים וסיפורים יוצאי דופן מבחינה היסטורית יהודית- בתי כנסת מיוחדים במינם הבית של חיים נחמן ביאליק בז'יטמור, פסל 'פנסים מאוהבים' במיידן, השטר היחידי בעולם עם כיתוב ביידיש, קבאו של הרשלה אוטרופולר ועוד. כמו כן מסופר בו על אטרקציות מיוחדות ובלתי שגרתיות, המלצות על מסעדות וביקור במוזאונים מיוחדים.

אדוארד דוקס עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי
אדוארד דוקס עם שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי

הספר מכיל תמונות רבות ממסלולי התיירות של אוקראינה, תמונות המרתקות את הקוראים ביחד עם תיאורים בעברית, אוקראינית ואנגלית. לדברי דוקס, שהדריך רבים בשבילי אוקראינה, מטייליו יזהו דמויות רבות בתמונות- הגברת רעיסה, המכשפה הטובה משוק הבסרבקה בקייב שטיפלה בעשבים בדור חמישי,  הדוד גרישה מברדיצ'ב אשר היה פותח לתיירים את האוהל של רבי לוי יצחק ולאוניד מויסיביץ' האגדי מבית הכנסת בפודיל בקייב.

"כולי תקווה שהמלחמה באוקראינה תסתיים בקרוב, התיירים ישובו אליה ויוכלו לבקר במקומות הרבים והיפים בה והספר 'כתבה אוקראינית בעברית' ישמש מטיילים רבים בעתיד" אומר דוקס.

ואכן כולי תקווה שהמלחמה תסתיים בעיקר עבור האזרחים הרבים שנפגעים שם מדי יום, ושכאשר היא תגווע בסופו של דבר, יהיה ניתן לחזור ולטייל באוקראינה.

מחירו של הספר עומד על 120 ש"ח וניתן להזמינו נכון להיום דרך הווטסאפ של אדוארד- 380637700867+

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן