'השתקפות' מאת גל אלגר. סיפור מהעולים האמיתי על החיים שלנו

את גל הכרתי דווקא בתור בעלת ההוצאה לאור 'קינמון' דרך הספרים שהיא עורכת ומוציאה לאור ולי יש את הכבוד הגדול לקרוא. אומרים שאנשים כבר לא קוראים היום אבל בתור אחת שמבלה בחנויות הספרים לא מעט ובספריות די הרבה אני יכולה לומר בוודאות שזה לא נכון. הם אולי קוראים פחות, הם אולי קוראים יותר באפליקציות ובדיגיטל אבל הם קוראים. וכל עוד אנשים ימשיכו לקרוא, אנשים ימשיכו לכתוב ולהיפך. אולי זו כבר לא תהיה המילה הכתובה אלא יותר המילה המודפסת אבל היא תהיה.

גל היא כאמור בעלת הוצאה לאור אבל היא גם עובדת סוציאלית וסופרת בעצמה- והרי צריך להבין את משמעות הכתיבה והוצאת ספר לאור בכדי לערוך ולהוציא לאור ספרים של אחרים. היא החלה לכתוב כבר בגיל 16 והיום בנוסף לכתיבה ולעריכה היא גם מנחה סדנאות כתיבה.

לפני כמה שבועות היא שלחה לי לקריאה את הספר שלה 'השתקפות', דווקא בהקשר של יום נגד האלימות נגד נשים ואמרה לי בקצרה שהנושא קשור. כשקראתי את המאחורה של הספר (כי הרי ככה מחליטים אם לקרוא ספר או לא...) היתי בטוחה שזה יהיה סיפור על נער שפגע מינית בנערה או סיפור אונס קבוצתי במסיבה, ועקב המחשבה הזו לקח לי זמן באמת לשבת ולקרוא את הספר. אבל טעיתי. לא שהסיפור בו הוא קל יותר אבל הוא כל כך חשוב, בתור מישהי שהיתה פעם נערה ובתור מישהי שהיום היא אמא לנער ולנערה.

'השתקפות' מאת גל אלגר
'השתקפות' מאת גל אלגר

המאחורה של הספר:

"תום לא סובל את אפרת והחברות הצבועות שלה. מאז עבר לחיפה הוא תקוע עם החבורה הזאת, ורק מחכה שכיתה טי"ת תסתיים כבר והוא ייפטר מהן סוף-סוף. אבל כשאפרת מזמינה את תום למסיבה, הוא מחליט לבוא. משהו בנערה הזאת מעורר בו סקרנות. הוא לא יודע שאותו ערב יהיה תחילתו של מסע במחוזות האפלים ביותר בנפש האדם, ושמרגע שיחצה את הגבול הבטוח, כלום לא יחזור להיות כפי שהיה."

הסיפור שמסופר בו הוא סיפור אמיתי מטריד וכואב, שכתוב ברגישות רבה ונחשף לאיטו במהלך הספר. על פניו נדמה שמדובר במשפחה ממוצעת עם הבעיות והקשיים שלה ובחבורת נוער בחטיבה עם העניינים שלהם אך בכל פרק מתוודעים לעוד חלק, לעוד פרט ומבינים את מה שבעצם קורה מתחת לפני השטח.

מעבר לעובדה שמדובר בספר שבני נוער חייבים לקרוא -להבין שמה שהם חווים זה טבעי והגיוני ועוד נערים ונערות מרגישים כמוהם, וגם לדעת מתי לדבר ולדווח, זהו ספר חובה לכל הורה. אנחנו נוטים לשכוח שהינו בני גילם פעם, אנחנו נוטים להתרכז בבעיות שלנו כמבוגרים ולפספס כל כך הרבה בדרך ואסור לנו לפספס את הילדים שלנו.

ניתן לרכוש את הספר דרך אתר עברית https://bit.ly/3Wncrqt

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן