האקלימיסטים - הפודקאסט הראשון בישראל על משבר האקלים

כולנו מדברים על מיחזור, כולנו מדברים על קיימות ואיכות הסביבה אבל בתוך כל השיח הזה אנחנו ממעטים לדבר אם בכלל על משבר האקלים.

אולי מיון אריזות פלסטיק גורם לנו להרגיש טוב יותר עם עצמינו לכמה דקות ושתיית מים מבקבוקים רב פעמיים עוזרת לנו להרגיש ירוקים יותר אבל הגענו לנקודה שזה כבר לא מספיק.

אם אנחנו רוצים להשאיר לילדים שלנו מקום טוב לחיות בו - מיחזור וקיימות כבר לא מספיקים, צריך להתחיל לחשוב אחרת ומהר.

"פודקאסט האקלימיסטים", תמונה מעמוד הפייסבוק של האקלימיסטים

כשחבר קרוב שלי, נדן פלדמן, עיתונאי כלכלה עולמית בדה מרקר מאז 2011 סיפר לי על הפודקאסט החדש שלו: האקלימיסטים - הפודקאסט הראשון בישראל על משבר האקלים מייד הייתי חייבת להקשיב ובעיקר להבין שקורה כאן משהו גדול גדול מאוד!

אל פלדמן חבר ד"ר אבנר גרוס, חוקר שינויי אקלים בבית הספר לקיימות ושינויי אקלים במחלקה לגאוגרפיה באוניברסיטת בן גוריון ויחד הם החליטו לכוון לכולנו שעון מעורר רועש במיוחד (לפני שיהיה מאוחר מדי) ולנסת למצוא את התשובות לשאלה הגדולה ביותר - מה אפשר לעשות כדי להציל את המצב?

עד כה עלו באקלימיסטים שלושה פרקים מרתקים אליהם מצטרף בכל שבוע בלוג באתר דה מרקר.

נדן פלדמן וד"ר אבנר גרוס האקלימיסטים, תמונה מתוך עמוד הפייסבוק
נדן פלדמן וד"ר אבנר גרוס האקלימיסטים, תמונה מתוך עמוד הפייסבוק

הפרק הראשון באקלימיסטים מתחיל בשאלה הרת גורל - תגיד, אתה מפחד? והתשובה עלולה להפתיע אתכם.

הפרק עוסק בנקודת האל חזור, אותה נקודת קריטית ממנה לא נוכל עוד להשפיע ולשנות את המצב הקיים. כמה זמן עוד יש לנו לפי הפודקאסט? כנראה 30 שנים. האם זה הרבה או קצת? מה צריך לעשות בזמן הזה? מי צריך לעשות בזמן הזה? כנראה שנצטרך להקשיב למומחים וללמוד מהם ורצוי שנעשה את זה כמה שיותר מהר.

הפרק השני באקלימיסטים מנסה להבין איך הגענו לזה. הרי כדי להבין איך לתקן משהו, אנחנו צריכים להבין מה היה לא בסדר עד עכשיו. פלדמן וגרוס מנסים להבין מה הביא אותנו אל נקודת האל חזור. מסתבר שהאשמה תלויה ב...אנושות כולה.

מופתעים? ממש לא! אז איך יודעים מה מחמם את כדור הארץ? איך מחזירים את מאזן האנרגיה לשיווי משקל?  ואיך הפסקת טיסות יכולה לשפר את המצב?

הפרק השלישי באקלימיסטים מחפש פתרון למשבר האקלים. יכול להיות שיש כזה? (בטוח שיש) ואיך הוא קשור לליאונרדו דה קפריו? האם כל חורף יוצפו תחנות הרכבת במנהטן? האם ב 2070 לא נוכל לחיות בכל צפון אפריקה? זה נשמע רחוק, 50 שנים קדימה, עלינו זה אולי לא ישפיע אבל על הילדים שלנו ועל הנכדים שלנו.

גרוס טוען שמשבר האקלים עומד ליצור הבדלי מעמדות בין מי שיכול להתמודד עם שינויי מזג האוויר לבין אלה שיצטרכו לנדוד ממקום למקום כדי לשרוד. נשמע הזוי? סרט בדיוני בהוליווד? לא. זו עומדת להיות המציאות וכדאי שנתפוס את עצמינו בידיים ונשאיר לילדים שלנו כדור ארץ קר ונעים יותר.

פלדמן וגרוס פתחו קבוצת פייסבוק לקידום פתרונות למשבר האקלים ברמה הפרטית שכל אחד מאיתנו יכול להתחיל וליישם כבר מחר בבוקר, להפסיק לטוס, להכין קומפוסט או להפסיק להשתמש בכלים חד פעמיים.

אבל השינוי צריך להיות גדול הרבה יותר, ברמה מדינית ופוליטית.

בימים אלה עולה העונה השנייה של האקלימיסטיפ אז שווה להאזין!

ספוטיפיי: https://spoti.fi/3zyhb1k

אפל: https://apple.co/3mP0gnp

גוגל: https://bit.ly/3DQwDID

אומני: https://bit.ly/3jvgfoC

אני מבטיחה לכם שתצאו עם הרבה תובנות ומחשבות על העתיד.

שלכם,

ליבי ברגמן, צוות TRYILE

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן