כמה פעמים ישבתם עם הילדים והכנתם שיעורים באנגלית רק בשביל לגלות שאולי הם יודעים לקרוא ולכתוב, אבל הם לא ממש יודעים לדבר. הרי ברור לכולנו ששני שיעורי אנגלית בשבוע, לא יהפכו את הילדים לדוברי אנגלית ברמה גבוה. לפעמים, גם שלושה שיעורים בשבוע לא יצליחו לעשות זאת.

הסוד בהצלחת לימוד האנגלית או כל שפה שנייה מתבסס על מתודולוגיה מוכחת, הכוללת שמיעה ברקע בבית מדי יום ביומו. באופן רשמי לימודי השפה האנגלית מתחילים בישראל בכיתה ג', אך הורים רבים הבינו כי על מנת שילדיהם ירכשו את השפה עליהם להתחיל בגיל מוקדם הרבה יותר.

איך עושים את זה? את התשובה מגלה לנו הלן דורון, "מנכ"לית ומייסדת שיטת "הלן דורון" ללימודי אנגלית. "הסוד הוא פשוט אבל לא מובן מאליו, והוא מורכב מ-4 עקרונות למידה שחייבים להשתלב יחד: שמיעה ברקע, למידה בהנאה, למידה בקבוצות קטנות וחיזוק חיובי", היא מסבירה.

לומדים אנגלית בעזרת שירים ומשחקים, צילום יח
לומדים אנגלית בעזרת שירים ומשחקים, צילום יח"צ

4 הטיפים של הלן דורון ללמידת אנגלית

  1. שמיעת רקע - שמיעת השפה האנגלית ברקע היא דרך נהדרת כדי 'לספוג' את השפה באמצעות שמיעה. בשיטה זו, הילד מאזין לחומרי שמע (אודיו) באנגלית תוך כדי משחק, ציור, אכילה או אפילו לפני השינה. זוהי צורת למידה סבילה לקליטת השפה המנצלת את תשומת ליבם העקיפה של הלומדים  החזרתיות על השירים, על אוצר המילים ועל הדקדוק על ידי השמעות חוזרות ברקע בבית תורמת רבות להטמעת השפה. מספיק להשמיע את השירים פעמיים ביום, בכל יום על מנת לחזק את הלמידה ואת ההבנה.
  2. למידה בהנאה - לימוד שפות מוצלח לא יכול להתבצע דרך שמיעה ברקע לבד. מומלץ לשלב גם אמצעי המחשה ולמידה באמצעות שירים, ריקודים, הפעלות, תנועה, מגע, גירוי חושים ועוד.

    3. למידה בקבוצות קטנות - כאשר ילדכם לומד אנגלית בכיתה גדולה, הוא נחשף לשלל גירויים המסיחים את דעתו: חבר שקם לשירותים, קריאות מחצר בית הספר, מורה שהולכת במסדרון ועוד. קל לילדכם לאבד את הריכוז ועוד יותר קשה למורה שלו להבין את מה שעובר עליו, לכן מומלץ לחשוף את הילד ללמידה בקבוצות קטנות עד 8 תלמידים. בקבוצות אלה המורה יוכל להעניק יחס אישי לכל ילד ולנתח חוזקות, חולשות ולפקח על קצב ההתקדמות.

     

    עזרי לימוד ייחודיים של הלן דורון, צילום יח
    עזרי לימוד ייחודיים של הלן דורון, צילום יח"צ

    4. חשיפה מגיל צעיר - ככל שהילדים יחשפו לשפה האנגלית בגיל מוקדם יותר כך יקל עליהם לרכוש את השפה והאנגלית שלהם תהיה טובה יותר בהמשך. מוחם ש ילדים קטנים עד גיל 7 דומה לספוג, סופח אליו עוד ועוד ידע ומידע שבשלב מאוחר יותר בחיים בא לידי ביטוי. לכן מומלץ לחשוף אותם למגוון שפות כבר מגיל צעיר כי הלמידה נעשית ללא מאמץ.

לסיכום, על מנת לשפר את רמת האנגלית של ילדיכם מומלץ להתחיל לחשוף אותו או אותה כמה שיותר מוקדם לשפה האנגלית ואם יש באפשרותכם אף לשלוח אותו או אותה לחוג או למרכז ייעודי ללימודי אנגלית שם יוכלו ללמוד את השפה האנגלית בעזרת אנשי מקצוע בעלי הסמכה להעביר את החומר הנלמד בצורה חווייתית ומקצועית.

גוד לאק!

לפרטים נוספים על שיטת הלן דורון ללימודי אנגלית, היכנסו לאתר https://helendoron.co.il.

תמונה מאתר PIXABAY, צילום: ReadyElements
תמונה מאתר PIXABAY, צילום: ReadyElements
פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן