איך מתמודדים עם הלם קרב? - סיפור אהבתם והתמודדותם של אלי וגבריאלה פורמן שיר

קשה להבין מה עובר על הלום קרב. יותר קשה להבין מה עובר על הבת הזוג שלו. אני יודעת הייתי שם.

בגיל 26 היה לי בן וכדי לשמור על זהותו בסוד נקרא לו איתן. היה בינינו קליק מהראגע הראשון בו דיברנו בטלפון. מהדייט הראשון הבנו שאנחנו לא ניפרד.

אלא שאז נכנסה הצלע השלישית לתמונה והסיפור שלנו נשבר לאלפי רסיסים. תוך כמה ימים מיום ההיכרות שלנו, הוא סיפר לי על מצבו הנפשי,על PTSD, על האלכוהול על הלילות ללא שינה.

אני הקשבתי, הכלתי ואמרתי לו ביחד ננצח את העולם אבל הוא אמר - קחי את הרגליים ולכי. גם כשהכרתי נשים אחרות שהיו בנות זוג של הלומי קרב כולן אמרו לי קחי את הרגליים ולכי. את צעירה. את כבר תמצאי מישהו אחר לאהוב מבלי לכאוב.

בצער רב, אחרי כמה חודשים, סיימנו את הקשר. שנינו הבנו שהכאב שלו גדול מדי עבור שנינו ובטווח הארוך שנינו נחייה חיים של אומללות וצער. לימים, הכרתי את בעלי כיום אבל מדי פעם בייחוד כשהלום קרב כזה או אחר עולה לכותרות אני נזכרת באיתן וליבי נכמר.

אהבה צעירה שרק התחזקה עם השנים, צילום ליבי ברגמן
אהבה צעירה שרק התחזקה עם השנים, צילום ליבי ברגמן

בניגוד אלי, גבריאלה ואלי חיים יחד בצד הטראומה - חיים איתה כל יום, כל רגע וכל דקה.

הם הכירו בגיל 18, אהבת נעורים מהתיכון עם תקוות גדולות למשפחה, בית וחיים נורמטיביים. אבל בהלם קרב, אין שום דבר נורמלי. אין יום אחד שדומה לזה שלפניו ולזה שאחריו.

לאורך השנים התמודדות גבריאלה ואלי עם התחושות הקשות וכעת הם איגדו את החוויות, המחשבות והסיפורים לספר חדש הנקרא "על אהבה והלם קרב".

זהו ספר קצר אך יחד עם זאת מלא עומק ומעורר למחשבה.

על אהבה והלם קרב סיפור התמודדות זוגי, צילום ליבי ברגמן
על אהבה והלם קרב סיפור התמודדות זוגי, צילום ליבי ברגמן

פעם גבריאלה כותבת ופעם אלי, פעם היא שואלת והוא עונה, פעם הוא מספר והיא מרחיבה. הקריאה בספר מרגישה כאילו היינו צד בשיחה שלהם על השנים שעברו, על העליות והירידות, על הקשיים והאתגרים ועל החיים לצד הנפש הפצועה שמבקשת מנוחה ושלווה.

הספר מספק לנו הצצה נדירה וייחודית לעולמו הפנימי של הלום הקרב ושל משפחתו, על ההתמודדות הלא פשוטה מול משרד הבטחון, על הביקורת העצמית ועל הביקורת מהסביבה.

על מנת להמשיך ולספר את סיפורם כחלק מהתהליך הריפוי, גבריאלה ואלי תרים את הארץ בין ערים ויישובים ומעבירים הרצאה מרתקת על החיים שלהם ועל החיים לצד הלם הקרב.

"על אהבה והלם קרב", הוצאה עצמית, 87 עמודים

לפרטים נוספים חייגו 054-4684351

שלכם,

ליבי ברגמן

ויש לי עוד המלצות שבאות בטוב על התמודדות עם משברים וקשיים בחיי היום יום

ערכת "סופר אני" - קלפים מיוחדים העוזרים להתמודד עם רגשות ולפתח איכות חיים

'אמא חזרה לבד' ספר ילדים העוסק בהתמודדות עם אובדן של אדם קרוב ואהוב, מאת עידית אלה ערגס

שעת אפס מאת טליה אפלבאום פלד - להתמודד עם ההתמודדות

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן