מברשות במקסימום – איך להתאפר נכון ולשטוף נכון את מברשות האיפור שלנו

את זה שיש מברשות שונות לשימושים שונים אנחנו כבר יודעות, אבל כדי להוציא מהן את המקסימום צריך גם ללמוד איך להשתמש בהן בצורה נכונה ולא סתם למרוח על הפנים כמו שפכטל.

למברשות איפור ממש כמונו, יש אופי ומטרה.

כל אחת מהן מתאימה לפעולה מסויימת אבל ממש נכשלת כשמנסים לעשות איתה פעולה אחרת וצריך לדעת איך לשמור עליהן מבסוטות כדי שיעשו בשבילנו את העבודה הכי טובה לאורך זמן.

חלק גדול מחיי הבוגרים ביליתי בין כתלי האקדמיה, בתוך מעבדות מחקר בין מבחנות, בופרים ומולקולות. סיגלתי לעצמי מחשבה אנליטית ויכולת מידור נפלאה שעוזרת לי היום לפשט דברים ודוגמא טובה לכך היא היכולת לפרק לגורמים את מה שנמצא מולי מבחינת התכונות והמאפיינים של אותו אובייקט, כן, גם אם מדובר במברשות איפור.

אם נסתכל על הצורה של המברשת, נוכל ללמוד המון על השימוש האידאלי שלה, כמו למשל העובדה שסיבים דחוסים במברשת מעידה על היכולת שלה להעמיס חומר.

בעוד שמברשת אוורירית עם סיבים פחות דחוסים תעשה אחלה עבודה בפיזור החומר וטשטושו. באותו אופן, מברשת עם סיבים באורכים משתנים תיתן גימור קליל יותר מאשר מברשת עם סיבים צפופים באותו אורך שתיתן לנו כיסוי גבוה יותר.

 

לא סתם למרוח, לכל מברשת יש מטרה ברורה

כדי להבין טוב יותר על מה אני מדברת, אתן כמה דוגמאות.

תסתכלו על המברשות בתמונה למעלה. אלה הן מברשות קונסילר דחוסות, צפופות ודקות. המבנה שלהן אומר לנו שהן נועדו להעמיס חומר ולהניח אותה באופן שטוח ואחיד על העור שלנו.

ומה עם המברשת הזו? זוהי מברשת פנים זוויתית, מברשת גדולה ואוורירית. בגדול, זו מברשת שנועדה להצללות, שכן אפשר בעזרתה להניח חומר בצורה מכוונת מתחת לעצמות הלחיים שלנו.

אבל… תכונות המברשת עושות אותה אידאלית גם להנחה של סומק. היא אוורירית כך שלא תיתן לפיגמנט יותר מדי חזק, היא גדולה כך שהיא תכסה לי את השטח המתאים בקלות והזוויתיות שבה עוזרת לי במיקום של החומר על הלחי.

את הקשר הברור ביותר בין שימוש לצורה אפשר לראות במברשות העיניים. יש לנו מברשות הנחה, שהצפיפות שלהן מספקת לנו פיגמנט גבוה והן באות בהמון גדלים וצורות בשביל לאפשר לנו מגוון של מיקומים וצורות.

לעומתן, יש לנו מברשות לטשטוש הצלליות שבהגדרה עליהן להיות אווריריות יותר, שכן מטרתן היא לא להעמיס פיגמנט, אלא להעביר אותו ממקום למקום.

גם כאן, יש מגוון מברשות על צורותיהן השונות, בין אם בכדי לטשטש צלליות באזור קפל העין, בעפעף התחתון או באזור הגבה, אך המשותף לכולן הוא פיזור הסיבים הדליל, יחסית למברשות ההנחה.

דוגמא נוספת היא מברשת הפנים הזו. גודלה מעיד על כך שהיא נועדה לשימוש פנים, אבל מה לגבי המבנה שלה? היא מאוד אוורירית, מה שאומר שהיא לא נועדה להנחה של הרבה חומר, או לחלופין… שאפשר להעמיס איתה ולטשטש באותו הזמן.

ומה לגבי צורת הכדור שלה? אפשר לנצל גם את האספקט הזה, לבחור אם להשתמש בקצה הכדור להנחה נקודתית יותר או בצידי הכדור להנחה קלילה ומטושטשת יותר.

 

מתי בפעם האחרונה שטפת את מברשות האיפור שלך?

חשוב לא פחות, הוא לשמור על נקיון המברשות.

אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שרב הקוראות פה אינן מאפרות מקצועיות ששומרות על ניקיון וסטריליזציה של המברשות בין לקוחה ללקוחה אבל גם אם אתן משתמשות באיפור ביום יום, אתן חייבות לדעת שיש חשיבות גדולה בנקיון המברשות.

בכל זאת, הפנים שלנו הן כר פורה להתפתחות של בקטריות וחיידקים כאלה שגורמים לעור שלנו להיראות פחות טוב.

 

איך מנקים מברשות איפור?

פשוט מאוד. כל מה שצריך זה כיור נקי, סבון כלים, קערת מים ומשטח ניקוי מפלסטיק או סיליקון שאפשר לרכוש בכל חנות ביוטי או פארם. למי שאין משטח ולא מעוניינת לקנות אפשר פשוט להיעזר  בכף היד שלנו.

אז כשאני מנקה מברשות (בד״כ בתדירות של אחת לשבוע - שבועיים), אני עובדת לפי 7 שלבים:

טובלת בעדינות את קצה המברשת בקערת מים ומעט סבון כלים.

משפשפת בעזרת המברשת את משטח הניקוי (שימו לב לכיווניות, אפרט בהמשך).

פותחת את ברז המים כך שיהיה זרם חלש ועדין ושוב משפשפת את המברשת על משטח הניקוי.

במברשות איפור גדולת / דחוסות הקפידו לעסות בעדינות את סיבי המברשת על מנת לוודא שהסבון נכנס על החלק הפנימי של המברשת.

שימו לב לצורת המברשת המשפיעה על אופן הניקוי: את המברשות הפחוסות, אלה שהבסיס שלהן מעוך ויש לו מעין פס מעוך על הבסיס, נחליק עם מעט כח מצד לצד על משטח הניקוי ואת המברשות המעוגלות, אלא שהבסיס שלהן הוא עגול, נסובב בצורה מעגלית על משטח הניקוי.

לאחר שטיפת הסבון, אני סוחטת את המברשת לוודא שאין שאריות על הסיבים.

כך, אני חוזרת על התהליך עם כל המברשות שיש לי ולאחר שכל המברשות נקיות - הגיע זמן הייבוש. אני מעמידה אותן עם הסיבים כלפי מטה על מגבת ומשעינה על הקיר למשך הלילה.

חשוב להניח אותן עם הסיבים כלפי מטה על מנת ששאריות המים מהשטיפה לא יבואו במגע עם הדבק המחבר את הסיבים אל בסיס המברשת.

כמה דגשים שחשוב לזכור!

כששוטפים מברשות גדולות וצפופות ייתכן והסבון לא יגיע לחלקים העמוקים של הסיבים, במקרה כזה יש לעסות את הסבון גם לחלק הפנימי של המברשות ולא להתעצל ולהניח שהסבון מגיע לכל מקום.

הדבר השני שחשוב לזכור הוא השלב בו מפעילים כח בכדי לנקות את המברשת. סיבי המברשות אוגדו והודבקו בכיוון מסוים וחשוב לנקות את המברשות עם הכיוון הזה ולא ללכת נגדו כי שפשוף הסיבים נגד הכיוון יוביל להרס של המברשות וחבל.

נשמור על המברשות שלנו? הן ישמרו עלינו.

שלכן,

דנה דוידובסקי האיפור כמדע

צילום אלכס גד
צילום אלכס גד

ואם אתן לא יודעות מה המטרה של כל מברשת ומברשת, ממליצה לכן לקרוא את הכתבה הקודמת שלי

מברשות או לא להיות – המדריך למברשות איפור

 

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן