כך תשתמשו נכון בקונטור וברונזר

אני רוצה ליישב נושא אישי שמאוד מפריע לי, עניין ההצללות והברונזר. יש ברונזר ויש קונטור ולמרות שהרבה מאפרות ומתאפרות חושבות שזה אותו הדבר - זה ממש לא!.

מה זה קונטור?

קונטור הוא תהליך של הצללה, פיסול, של יצירת צל איפה שאין. בעזרת הקונטור אנחנו עושות מניפולציה של תווי הפנים שלנו - מרימות את עצמות הלחיים, מהדקות את מראה הסנטר שלא יראה כל כך נפול ושמוט, מחדדות את הסנטר ועוד.

איך זה קורה? מוצרי הקונטור, בין אם מדובר באבקה או בקרם, מתבססים על הצבע הכחול שנועד לדמות צל. הדוגמא הקלאסית היא כאמור הבלטת עצמות הלחיים בעזרת קונטור.

אנחנו נאפר כך שיווצר צל מלאכותי מתחת לעצמות הלחיים ואז המוח שלנו באופן בלתי מודע יחשוב שיש משהו שסוכך את הצל הזה, קרי, עצמות הלחיים גבוהות יותר.

נכון… זה נשמע מסובך, אבל בתכל'ס זה בסך הכל משחק פשוט של אור וצל וכדאי להשתמש בו באזורים בהם באמת אפשר לתת את האשליה הזו, אזורים שיש משהו מעליהם, סוג של:

  • קונטור מתחת לעצמות הלחיים
  • קונטור מתחת לסנטר (צמצום הסנטר)
  • קונטור מתחת לאף (הרמת האף)
  • קונטור מתחת לשפה העליונה (הגדלת שפתיים)

 

שימוש בברונזר ובקונטור להדגשת עצמות לחיים. צילום: Leorando AI app
שימוש בברונזר ובקונטור להדגשת עצמות לחיים. צילום: Leorando AI app

מה זה ברונזר?

הברונזר הוא מוצר שנועד "לחמם" את הפנים שלנו. לאחר מריחת מייקאפ, הפנים שלנו יכולות להראות קצת שטוחות, דו-מימדיות והשימוש בברונזר נועד לשבור את הדו-מימדיות הזו ולתת לפנים מראה חי ואפילו שזוף לפנים.

באופן אישי, אני חושבת שברונזר הוא אחד מפריטי האיפור שכל אחת חייבת בתיק האיפור שלה. במיוחד עכשיו בקיץ, אין כמו מראה ה- Sun Kissed Glow אותו אפשר בקלות לייצר עם הברונזר הנכון.

לעומת הקונטור, הברונזר מבוסס על הצבעים אדום וצהוב, הרי הוא נועד להוסיף חום לפנים שלנו באופן טבעי ובהתאם בצבעים שיש לנו בגוף.

זה באמת אחד המוצרים האהובים עליי כי אפשר להשתמש כמעט בכל מקום!  הברונזר כל כך מחמיא ונהדר… אמנם אפשר למרוח אותו כמעט בכל מקום, בשביל לתת את החום הזה שאנחנו מעוניינים בו.

נשתמש בברונזר במקומות החשופים ביותר בפנים שלנו, אלו שהכי חשופים לשמש. בקו השיער במצח, עצמות הלחיים (באופן הנושק לקונטור) ועל האף.

אני תמיד אוהבת לפזר ברונזר גם בכדי לטשטש את הקונטור ולאחד את הלוק באזורים השונים. כמו למשל קו הלסת, בו אני ממש מניחה ברונזר בתנועות מטה מקו הלסת ועד המחשוף, בשביל לתת אחידות למראה ולצבעים באזור.

לצערי, לא כל מוצרי הברונזר והקונטור נמכרים בהתאם למה שהם, וחבל מאוד כי ההבדל ביניהם מהותי. גם בצבע עליהם הקונטור והברונזר מבוססים וגם באופן השימוש.

לסיכום

האבחנה בין ברונזר (מבוסס על צבעים חמים) לקונטור (צבעים קרים) יכולה להיות לא פשוטה עבור העין הלא מנוסה.

יחד עם זאת, אני מזמינה אתכן להיות סבלניות וללמוד את האבחנה הזו, אחרת אתן עוד עלולות למרוח קונטור קר באזור המצח שלכן, לוק פחות מומלץ 🙂

מריחה נכונה של ברונזר וקונטור מדגישה את תווי הפנים. צילום" באדיבות דנה דוידובסקי
מריחה נכונה של ברונזר וקונטור מדגישה את תווי הפנים. צילום: באדיבות דנה דוידובסקי

 

העליון קונטור, התחתון ברונזר צילום דנה דוידובסקי
העליון קונטור, התחתון ברונזר צילום דנה דוידובסקי

לבינתיים… הנה שתי תמונות שהכנתי עבורכן דרכן ניתן להבין את ההבדלים. בראשונה, עבודת קונטור מדהימה שסביבה נמצא הברונזר - הקונטור מחדד את עצמות הלחיים ומרים אותן בעוד הברונזר מחמם את כל אזור צידי הפנים. בשנייה, קרם קונטור לצד קרם ברונזר. רואות את ההבדל?

רוצות הכוונה נוספת? כתבו לי Danadj@gmail.com

שלכן,

דנה דוידובסקי איפור כמדע

צילום אלכס גד
צילום אלכס גד

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן