אחד מהזכרונות שלי כילדה הוא לראות את אמא מתאפרת ומניחה סומק על הלחיים עם מברשת עבה ונעימה.

לפעמים, הייתי מתגנבת אל החדר שלה ומחליקה את המברשת באיטיות על הלחיים שלי. היום כשאני אמא בעצמי (וגם מאפרת) אני חושבת איך תגיב הבת שלי כשתראה שיש לי הרבה יותר ממברשת אחת.

נדמה שהיום יש מברשת איפור לכל איבר בפנים ולכל תכשיר בפני עצמו. יש מברשות גבוהות, יש קצרות, יש דקיקות, יש מלאות, יש טבעיות, יש סינתטיות, יש נוקשות, יש רכות והרשימה עוד ארוכה ארוכה ארוכה.

ממש אפשר להתבלבל מכל המברשות האלה! צילום Edz Norton
ממש אפשר להתבלבל מכל המברשות האלה! צילום Edz Norton

אז החלטתי לעשות סדר בבלאגן וכתבתי את המדריך למברשות איפור:

מברשת בסיס למייקאפ

מברשות פנים הן מברשות גדולות יחסית והסיבה די ברורה – תפקידן לכסות שטח פנים גדול בצורה מהירה וחופשי לעומת שטח פנים קטן ומוגדר מאוד כמו השפתיים, שעבורן כמובן נשתמש במברשת דקה ועדינה יותר.

מברשות המייקאפ שלנו, יהיו לא רק גדולות, אלא גם דחוסות, וזאת בכדי לספק כיסוי אחיד של חומר על כל הפנים. מברשות הבסיס נחלקות לכמה סוגים:

1.מברשת מייקאפ דו-סיבית: זוהי מברשת בעלת שערות ארוכות וקצרות, כאשר סיבי השערות מאוד צפופים בבסיס המברשת ודלילים יותר בקצה. מה שהופך את המברשת למברשת בעלת צפיפות משתנה לאורכה. הודות לאורך המשתנה של הסיבים המברשת מאפשרת פיזור אחיד למייקאפ וכיסוי קליל ומהיר של הפנים. לרב נשתמש בה כשנרצה להניח את האיפור בצורה עדינה וטבעית או במקרה של עור בוגר בו לא נרצה להעמיס על הפנים.

2.מברשת מייקאפ עגולה ודחוסה: מברשת שיכולה, בידיים ובשימוש נכון, לעשות הכל. מתאימה לכל סוגי המייקאפ ולטווח כיסוי מקל ועד מלא. גם במברשת הזו יש שילוב של סיבים קצרים וארוכים יותר, אך במקרה הזה השונות באורך הסיבים היא שנותנת למברשת את צורתה. מומלץ להשתמש במברשת הזו כשרוצים לעסות את המייקאפ אל תוך העור ויכולה לשמש גם בהנחה של חומרים אחרים כמו ברונזר וסומק, רק שרצוי לא להעמיס על המברשת יותר מדי ברונזר/סומק בכדי לא ליצור כתם על הפנים.

3.מברשת מייקאפ שטוחה: למברשת כזו יהיו סיבים דחוסים בצורה כזו שנוצרת מברשת שטוחה שמזכירה בצורתה קצת מברשת של צבע לקיר. מריחת מייקאפ במברשת כזו תעניק כיסוי מלא וכבד יותר. המברשת הזו לא נועדה לטשטוש ולעיסוי המייקאפ אל תוך העור ולכן היא מתאימה למייקאפ נוזלי בלבד (שלא כמו מברשות אחרות המתאימות גם למייקאפ אבקתי או קרמי).

מברשות מייקאפ עגולות צילום דנה דוידוובסקי
מברשות מייקאפ עגולות צילום דנה דוידובסקי

מברשת לאיפור עיניים

מגוון מברשות העיניים הוא כנראה הגדול ביותר בשוק ולכן קל לנו יותר להתבלבל ולהסתבך כשאנחנו רוצות לבחור את המברשת המתאימה ביותר עבורינו:

1.מברשת הנחה - מברשות ההנחה, על כל סוגיהן וגדליהן, נועדו כדי להניח כמות גדולה יחסית של צללית במיקום ספציפי. הצורך להניח חומר בכמות גדולה ובפיגמנט חזק מכתיב את הדחיסות של סיבי המברשת ואת צורתה השטוחה. קיים מגווון גדול מברשות ההנחה, החל ממברשות קטנות להנחת חומר בפינה הפנימית של העין ועד מברשות גדולות להנחה של חומר על כל העפעף.

מברשות הנחה בצורות שונות צילום דנה דווידובסקי
מברשות הנחה בצורות שונות צילום דנה דוידובסקי

2.מברשת עיפרון – זוהי המברשת הדחוסה ביותר ומטרתה היא לייצר טשטוש מקומי של צלליות ו/או טשטוש של עפרונות עיניים. בין אם רוצים לעשות טשטוש של העיפרון בעפעף התחתון או לעשות טשטוש של צללית כהה בפינה החיצונית של העין, מברשת עיפרון תאפשר לכן לאפר את העין והעפעף בצורה מדוייקת וזאת הודות למראה המחודד שלה המזכיר עיפרון.

מברשת עיפרון צילום דנה דוידוובסקי
מברשת עיפרון צילום דנה דוידובסקי

3.מברשת טשטוש – זוהי מברשת אוורירית יותר כי היא יותר רחבה ויכולת הפיזור של האיפור על העין היא גדוהל יותר. אני אוהבת להשתמש בה כדי לייצר טשטוש פחות מסודר של צלליות, בעיקר כשאני רוצה לטשטשט צללית מעבר באזור קמט העפעף.

4.מברשת אייליינר – זוהי המברשת הדקה ביותר ויש לה סיבים מעטים המסודרים בצורה צפופה המאפשרת מריחה מדויקת של אייליינר. אם אין לכן מברשת אייליינר תוכלו להשתמש במברשת שפתיים זוויתית שתעזור ביצירת המשיכה של האייליינר מחוץ לקו העין (כמובן, אל תשכחו לשטוף את המברשת בין השימושים השונים).

מברשות אייליינר צילום דנה דוידובסקי
מברשות אייליינר צילום דנה דוידובסקי

מברשת שפתיים

מברשת השפתיים צריכה להיות צפופה, קצרה ושטוחה והיא יכולה להיות מברשת רגילה או זוויתית. מטרת המברשת היא לפזר מעט חומר בפיגמנט גבוה על אזור יחסית קטן ובאופן המדוייק ביותר.

בעוד מברשת שפתיים רגילה מאפשרת לנו מריחה אחידה של השפתון על כל האזור, מברשת זוויתית מאפשרת דיוק רב בקצוות החיצוניים של הפה.

מברשת שפתיים צילום דנה דוידוובסקי
מברשת שפתיים צילום דנה דוידובסקי

מברשת קונסילר

קיים מגוון רחב של מברשות קונסילר, באם שטוחות, רחבות, מעוגלות, שפיציות או ישרות. מטרת הקונסילר או הקורקטור היא הסתרת פגמים ולשם כך, כל מברשות הקונסילר הן דחוסות וצפופות המספקות הנחה מלאה של חומר וכיסוי גבוה.

מברשות קונסילר צילום דנה דוידוובסקי
מברשות קונסילר צילום דנה דוידובסקי

מברשת אבקה לפנים

לא משנה אם מדובר בברונזר, פודרה או סומק, מברשת אבקה לפנים נועדה לפיזור חומר אבקתי צריכה להיות רכה, גדולה, עגולה, אורכה ובעלת בצפיפות נמוכה.

הסיבה היא, שאבקות מסוג זה לא נועדו לספק פיגמנט חזק, בשונה ממברשת קונסילר לדוגמא, ומצד שני, עליהן לכסות שטח רב, ומכאן גודלן.

אחד המאפיינים הנוספים של מברשת אלו, הוא צורתה העגולה המתקבלת הודות לסיבים קצרים בשולי המברשת. השוני באורך הסיבים מעניקה הנחה טבעית יותר של החומר ואפשרות טשטוש קל ומהיר במידה ויש יותר מדי חומר על המברשת.

מברשות פודרה או סומק צילום דנה דוידווסבקי
מברשות פודרה או ברונזר צילום דנה דוידובסקי

 

מברשת סומק צילום דנה דוידווסבקי
מברשת סומק צילום דנה דוידובסקי

מברשת קונטור זוויתית

תהליך הקונטור הוא התהליך עדין דורש מיומנות רבה. בדיוק לשם כך נוצרה המברשת הזוויתית שעוזרת למתאפרת להניח את הקונטור באופן הנכון: פיגמנט גבוה בצידי הפנים שיורד בהדרגתיות ככל שמתקרבים למרכז הפנים.

כל זמן שנשתמש במברשת באופן הנכון, היא תעשה עבורנו את העבודה ותפזר את החומר בדרך הרצויה.

מברשות קונטור זוויתיות צילום דנה דוידוובסקי
מברשות קונטור זוויתיות צילום דנה דוידובסקי

מברשת שימר

זוהי מברשת דקה, לא דחוסה, דו-סיבית והסיבים שלה נראים כמו מניפה פתוחה. הנחת השימר צריכה להיות מדוייקת מבחינת מיקום, שכן לא נרצה להבריק במקומות הלא נכונים... אך יחד עם זאת נרצה להימנע מגוש זוהר ועל כן יש צורך במברשת שגם יכולה לפזר את החומר. צורת המניפה מאפשרת לטשטש את המעברים ולתת מראה עדין בצורה קלה יותר.

מברשת שימר צילום דנה דוידוובסקי
מברשת שימר צילום דנה דוידובסקי

לסיכום

שימוש נכון ב – 7 מברשות איפור יעניק לכן את המראה האחיד והמחמיא ביותר לעור הפנים שלכן. יחד עם זאת היות ומגוון המברשות הוא עצום וניתן בקלות להתבלבל בין הגדלים, הסוגים והחברות השונות אני ממליצה להתחיל בקטן.

קנו מברשת אחת, אולי שתיים (רצוי להתחיל במברשת מייק אפ ועיניים) מחברה מסויימת והתנסו בהן. תראו אם המברשות "עושות את העבודה" ולאט לאט תוסיפו עוד מברשות ותגדילו את האוסף בהתאם לשימושים השונים.

אגב, אין צורך להוציא כספים רבים על מברשות איפור. אישית, אני מאוד אוהבת את המברשות של חברת .Real Techniques את החברה הקימו שתי אחיות בריטיות שהתחילו את דרכן כמאפרות ב- MAC והיום הן מומחיות איפור ידועות בכל העולם.

המברשות שלהן נמכרות בחנויות הפארם השונות ובאתרי הקוסמטיקה השונים, המחיר משתלם והכי חשוב – הן המברשות שהכי קל לנקות.

שלכן,

דנה דוידובסקי MUA, איפור כמדע

לפייסבוק של דנה 

לאינסטגרם של דנה

 

 

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן