קיץ 2023 - המלצות לבתי קפה, מסעדות ופארקים בבודפשט

אחרי 15 שנות נישואין, בעלי ואני נסענו לחגוג ירח דבש שני באותה העיר - בודפשט. אני חייבת להודות שלא זכרתי כלום מהטיול הקודם, כך שמבחינתי זה היה כמו לבקר בעיר בפעם הראשונה.

אספתי מלא מלא המלצות מחברים וחברות ויצאתי לדרך. והיא היתה ארוכה, מלאה במדרגות, פסלים, פארקים, מסעדות, אטרקציות ואת הכל ריכזתי כאן עבורכם.

אז קחו עיפרון ודף או תפתחו את גוגל מפס ותתחילו לתכנן את הביקור שלכם בעיר (שימו לב שכל מה שכתוב כאן נכון לחודש יוני 2023).

 

בתי קפה מומלצים בבודפשט

GELARTO ROSA

לכאורה גלידריה / בית קפה קטן, בפועל גלידריה שמוכרת גלידה בטעמים מיוחדים שאין בארץ, למשל גלידת לבנדר או גלידת ביזיליקום לימונדה. כמובן שיש גם את הטעמים הרגילים של הוניל, שוקולד והעוגיות.

ולמה כולם מתלהבים מהגלידה הזו? התשובה נמצאת באופן ההגשה - פרח הורד.

במקום ליצור כדורים של שוקולד ולהעמיס אותם אחד על השני, המוכרים מקלפים מהקערה עלי גלידה ומניחים אותם על הגביעכך שנוצרים עלי כותרת של פרח הורד. ככל שיש יותר טעמים, כך פרח הגלידה גדול יותר, צבעוני יותר ומרשים יותר.

לפעמים צריך לעצור ולהריח את הגלידה, צילום ליבי ברגמן
לפעמים צריך לעצור ולהריח את הגלידה, צילום ליבי ברגמן

באותו הרחוב, שחותך את הבזיליקה של סנט אשטבן, תמצאו שני סניפים.

סניף אחד גדול שאפשר בקלות לזהות על פי התור המשתרך וסניף שני קטן יותר שממש קשה למצוא ולכן - אין בו תור בכלל. כדי למצוא אותו צריך לחפש את השלט הקטן של הגלידה מעל חלונות הבניין.

כתובת - Gelarto Rosa, Budapest, Hercegprímás u. 9, 1051 Hungary

 

The Sweet by Vintage Garden

בית קפה שכל מתבגרת וילדה או ילד שאוהבים את הצבע הורוד יתלהבו ממנו. המקום מאוד אינסטגרמי ומעוצב עם קירות של פרחים.

בית הקפה נחלק לשניים - בצד אחד (איפה שאנחנו היינו) מגישים גלידות וקינוחים ובצד השני (איפה שלא היינו) מגישים ארוחות בוקר / בראנצ' ופנקייקים.

יש להם כל מיני עוגות, עוגיות, שייקים ועוד. אני אכלתי עוגת מנגו עם טעם עדין של חמוץ מתוק ובעלי שתה אייס קפה עם גלידת וניל - היה ממש טעים וחוסל בטיל ככה שלא הספקנו לצלם. סליחה.

כתובת - Dob utca 21, Budapest, Hungary

במציאות זה הרבה יותר יפה והרבה יותר ורוד צילום ליבי ברגמן
במציאות זה הרבה יותר יפה והרבה יותר ורוד צילום ליבי ברגמן

 

SUGAR! DESIGN CONFECTIONERY AND CANDY STORE

אחד מבתי הקפה הכי צבעוניים בבודפשט.

גן עדן של ממתקים, עוגות, עוגיות, שייקים וגלידות וזה בכלל לא משנה אם אתה ילד או מבוגר. בחנות תמצאו כל מיני קישוטים מיוחדים לימי הולדת וכמובן מקרונים צבעוניים, עוגיות, עוגות, שייקים, גלידות וקפה.

     

אני הזמנתי עוגת חד קרן צבעונית ובביס הראשון גיליתי שהקרם החום הוא לא שוקולד אלא - ריבה!!!! אז כדי שלא תחזרו על הטעות שלי (שלא היתה נוראה בכלל כי העוגה למרות הכל היתה טעימה) מומלץ לשאול לפני שקונים מה מכילה העוגה.

     

כתובת -  Budapest, Paulay Ede u. 48, 1061 Hungary

אגב, ממש ממול השוגר תמצאו את מוזיאון הממתקים והסלפי

 

Mokka Cukka

חצי בית קפה / חצי מסעדה הנמצאים במרחק יריקה מבית הפרלמנט בבודפשט.

התפריט מכיל בעיקר קוקטיילים, סנדויצ'ים ומנות שנחשבות קלילות יותר. בעלי הזמין איזה כריך מפורק ואני הזמנתי רטטוי עם ביצים ולחם בצד.

הכריך היה מאוד טעים והרטטוי שהרגיש כמו שקשוקה ישראלית מלאה בשמן, היה חביב. מה שכבש את קיבתנו היה דווקא – הקינוח.

עוגת השומלו המסורתית היה מעולה והאמת היא שקשה לפספס כשיש קינוח המכיל קצפת, אגוזים ועוגת שוקולד ספוגית טעימה.

כתובת - Budapest, Báthory utca 3, 1054 Hungary

         

 

מסעדות מומלצות בבודפשט

Jamie Oliver's Italian Budapest

זה לא בית קפה אלא מסעדה של השף הבריטי המפורסם, ג'יימי אוליבר. זו מסעדה איטלקית מאוד מבוקשת ועמוסה, ככה שכדאי להזמין מקום מראש.

המסעדה נמצאת במתחם ארמון בודה, קרוב למעוז הדייגיםו (Fisherman's Bastion) לא רחוק מהטיילת, ממש כמה דקות הליכה מאטרקציה נוספת הנקראת בית החולים שמתחת לאבן (Hospital under the rock).

     

התפריט מאוד מגוון (פיצות, פסטה, סלטים, סנדוויצים, בשרים) והמנות מספיק גדולות בכדי לחלוק.

אני ובעלי הזמנו לחם שום (שהיה פשוט מצוין ונטרף תוך שניות), מרק עגבניות, פסטה וסלט קיסר - כרובית. הכל באמת באמת היה טעים ומרב שהיינו מלאים, ויתרנו על הקינוח. כן, כן, אני יודעת שזו טעות אבל לא היה לנו מקום להכניס עוד פירור אחד.

כתובת - Budapest, Szentháromság u. 9-11, 1014 Hungary

            

אגב, ,לג'יימי אוליבר יש מסעדה נוספת בעיר אבל תצטרכו לעבור את נהר הדנובה לצד של פשט ולחפש את Jamie Oliver's Diner Budapest. כתובת - Budapest, Király u. 13, 1072 Hungary

 

ODA

מסעדה שהגענו אליה במקרה כשירדנו מהתצפית בגבעת גלרט (Gellért Hill).

מיץ תפוזים, לימונדה ועוגת שוקולד ללא קמח, צילום ליבי ברגמן

למסעדה יש מקומות ישיבה בפנים או בחוץ, עם פינות משחקים לילדים קטנטנים והיא מציעה בראנצ'ים וארוחות עיקריות, קוקטיילים וכמובן קפה ומאפים. יש גם מנות טבעוניות.

כתובת - Czakó utca 15, Budapest, Hungary

      

 

VAGON ÉTTEREM

כשראינו את המסעדה מיד חשבנו על קרון הרכבת שעומד ולא זז מהסיפור של המפוזר מכפר אז"ר.

המסעדה נמצאת חמש דקות הליכה מהמלון שלנו (ארחיב עליו בהמשך) בכניסה לפארק והיא יכולה להיות אטרקציה חמודה לילדים שאוהבים רכבות.

קרון רכבת שנוסע לשום מקום, צילום ליבי ברגמן
קרון רכבת שנוסע לשום מקום, צילום ליבי ברגמן

אבל וזה אבל חשוב מאוד הריח בפנים תאם את הנראות של הקרון – את חלל הקרון מילא ריח של ישן, ריח של עתיק ואווירה כללית חנוקה. ככה שאם אתם רגישים לריחות אולי עדיף שתשבו בחוץ ותהנו מהרוח הנעימה, מהעצים ומציוץ הציפורים.

אני הזמנתי שניצל בציפוי פנקו עם קרוקט תפוחי אדמה ובעלי הזמין חזה עוף עם סלט. גם כאן ויתרנו על הקינוח.

האוכל היה סביר, הרגיש אוכל בייתי ולא אוכל של מסעדה והמחיר היה כמובן בהתאם.

כתובת - Budapest, Vérmező út 70-72, 1013 Hungary

   

 

Rojt és Bojt Coffee

מכירים את זה שאתם הולכים ברחוב ופתאום מוצאים בית קפה ואומרים מה שיהיה, יהיה? ואז אתם מגלים שזה אחד המקומות הכי חמודים שיש? אז זה מה שקרה לנו עם Rojt és Bojt Coffee או בתרגום לעברית קפה פרנזים וגדילים.

ירדנו במדרגות מטירת בודה לכיוון המלון ופתאום ראינו כיסאות, שולחנות ובר אלכוהול. מכיוון שרצינו הפסקה והיינו סקרנים ורעבים, נכנסו וגילינו מקום קטן ואינטימי מעוצב בסגנון ארט נובו.

התפריט מציע סנוויצ'ים, מאפים, קפה וקוקטיילים. אנחנו הזמנו בייגל סלמון (שהיה עם יותר מדי כרוב ומיונז) ומוזלי עם תות ופירות יער. הבייגל היה בסדר והמוזלי היה ממש טעים.

כשאמרנו שאנחנו מישראל, חייכו אלינו ובירכו shalom וכשלמחרת חזרנו שוב לקפה טו גו, בעל הבית אפילו זכר אותנו.

כתובת - Budapest, Tábor u. 5, 1012 Hungary

   

   

 

 

פארקים בבודפשט

פארק מיליניום - Millenáris Park

פארק מושלם לילדים ולכל מי שמחפש קצת שקט ורוגע בלב העיר הסואנת ואפשר ללכת אליו מהמלון שבו שהינו (בערך כעשרים דקות הליכה) או לנסוע תחנה אחת במטרו.

הפארק הוא פארק אקולוגי חדש ותוכלו למצוא בו מרחבי דשא עצומים, מזרקות, כמה וכמה איזורים של גני משחקים (פארק חבלים ענקי) וכמה וכמה מסעדות ודוכני אוכל.

הוא לא גדול מדי ונמצא בצמוד לקניון ממוט (תגללו למטה לראות מה אני חושבת עליו) כך שאחרי השופינג אפשר לקחת טייק אווי מהקניון, למצוא ספסל ולעשות פיקניק עם הילדים בדשא.

כתובת - Millenáris Park, Budapest, Kis Rókus u. 16-20, 1024 Hungary

       

 

האי מרגרט -  Margaret Island

בדומה לפארק מיליניום, גם הפארק הזה שופע מסעדות ומרחבי דשא עצומים. הוא פארק ענק!!! ואפשר להגיע אליו במטרו, באוטובוס או כמונו בהליכה מהמלון (לקח לנו איזה ארבעים דקות של הליכה

בכניסה הראשית יש מזרקה מוזיקלית מפוארת ופסל ענקי של אריה שבנוי מ.......לגו. על הפסל יש קוד QR שסריקה שלו תפתח סרטון שמסביר על בניית האריה המטורף הזה (כמובן שיש הצעות לרכישת לגו, ראו הוזהרתם).

מזרקות מנגנות באי מרגרט
מזרקות מנגנות באי מרגרט, צילום ליבי ברגמן

אנחנו הלכנו והלכנו והכלנו ובקושי הצלחנו לראות חצי אי, לאלה מאיתנו שרוצים לראות את כולו אפשר לשכור אופניים יחידים או משפחתיים או טוק טוק ולנסוע ברחבי הפארק (יש בו גן יפני, גני פרחים, מזרקה נוספת ועוד).

 

האי מרגרט, אי ירוק בלב הדנובה צילום ליבי ברגמן

אם יש לכם מתבגרים, באחת המסעדות מקרינים סרטים בקולנוע פתוח אז שווה לבדוק מה מקרינים. אם יש לכם קטנטנים, יש בפארק פינת ליטוף נחמדה עם ברווזים, טווס, עופרים, סוסי פוני ועוד. בקיצור, תפנו לכם לפחות חצי יום בלו"ז כדי לבלות בפארק הזה.

כתובת - Margit-sziget

 

פארק גבעת גלרט - Gellért Hill

הפארק נמצא במרחק הליכה מהמלון שלנו, בערך חצי שעה של הליכה קלה על אותו הרחוב. הקושי התחיל כשהגענו אל הפארק והתחלנו לטפס את כל ה- 235 מטרים עד אל פסל אלת הניצחון.

   

   

בדרך לפסגה עצרנו בגן הפילוסופים המציג את פסליהם של פילוסופים ומורים רוחניים מדתות שונות ובנקודות תצפית שונות.

אחת מנקודות התצפית האהובות ביותר היא התצפית בה נמצא התבליט של נסיך בודה ונסיכת פשט.

כשהגענו לפסגה ראינו שאיזור אלת הניצחון היה בשיפוצים, אז עשינו אחורה פנה וירדנו מהגבעה לעבר טירת בודה. למרות שירד גשם והשמיים היו אפרוריים, הנוף של הגשרים מעל נהר הדנובה ושל העיר נפרש מולנו והיה עוצר נשימה.

כתובת - Gellért Hill, Budapest, 1016 Hungary

לא היינו לבד בפארק, צילום ליבי ברגמן
לא היינו לבד בפארק, צילום ליבי ברגמן

מלון מומלץ בבודפשט

יש רשת מלונות שאני אוהבת לישון בה בכל ביקור בעיר אירופאית כזו או אחרת ואני מתכוונת כמובן לרשת IBIS. למה אני אוהבת אותה כל כך? כי התמורה לכסף היא טובה.

לרב תמצאו מלון של רשת IBIS במרכז העיר, מלון בחלק פחות מרכזי ומלון בשדה התעופה של העיר. לרב אנחנו בוחרים במלון פחות מרכזי מתוך ידיעה שהוא קרוב לתחבורה ציבורית המאפשרת הגעה קלה, נוחה ומהירה למקומות שונים בעיר.

זה עבד לנו באמסטרדם, זה עבד לנו בורשה (כשהיינו עם הילדים) ועכשיו עבד לנו גם בבודפשט כשהזמנו חדר וארוחת בוקר במלון IBIS CASTLE HILL.

במרחק של חמש דקות הליכה מהמלון תמצאו תחנות טראם, תחנת מטרו גדולה שתוך 5 דקות נסיעה ו- 3 תחנות בלבד מגיעה אל בניין הפרלמנט בצד השני של הדנובה וסניף קטן של DM (הסופר פארם המקומי).

המלון נמצא במרחק הליכה מטירת בודה, מבית החולים מתחת לאבן, מגבעת גלרט (הליכה של חצי שעה – ארבעים דקות לערך) .

כשהגענו אל החדר חיכה לנו בקבוק יין, שוקולדים וברכת יום נישואין שמח על המראה באמבטיה – התחלה מבטיחה מאוד לטיול.

יום נישואין שמח לנו, צילום אנחנו
יום נישואין שמח לנו, צילום אנחנו

ארוחת הבוקר כללה לחמים, מאפים, סוגים שונים של גבינות קשות, נקניקים, ירקות, מגון סוגים של קורנפלקס וכמובן תבשילים חמים כמו חביתה עם נקניק וירקות. לא היו מעדנים או גבינות למריחה.

    

בלובי של המלון עובדת מסעדה שנקראת "התחנה" – the station. לא התלהבנו מהאוכל יותר מדי (אכלנו גולש והמבורגר) אבל זה יכול להיות פתרון טוב אם רוצים להישאר בערב במלון.

כתובת - 43 41 Krisztina krt, NTAK:SZ19000980, szálloda

 

שופינג בבודפשט

באופן כללי אנחנו לא חובבי שופינג ולכן אני יכולה להמליץ רק על קניון אחד מתוך עשרה (!!!) שיש בעיר. אבל בכל זאת הגענו אל קניון אחד:

קניון ממוט(ה) - Mammut Mall

אל הקניון הגענו ביום ראשון ונכנסו אל מבנה מספר 1. רב החנויות היו סגורות או כללו מותגים מקומיים עם חנויות מיושנות. הכל הרגיש דחוס ועלוב ואמרתי לבעלי שזה מרגיש ונראה כמו קניון בשנות ה – 80.

אלא שאז עברנו אל מבנה מספר 2. ושם הקניון כבר נראה אחר לחלוטין, דומה הרבה יותר לקניונים המוכרים מהארץ. מואר, מרווח והרבה יותר נעים.

מצאנו חנויות מותגים כמו CCC, FOOT LOCKER, H&M ועוד ומבחינת המחירים לא מצאנו הבדלים גדולים לעומת הארץ. בקניון היתה גם רשת בגדים מקומית שנקראית חצי מחיר (half  price)  ומהצצה בחנות נראה שהמחירים לא באמת קשורים לשם החנות.

כתובת -  Budapest, Lövőház u. 2-6, 1024

מומלץ לשלב אותו עם פארק המיליניום כי הם ממש צמודים אחד לשני!

ועכשיו להמלצה החשובה מכולן !!!

כשאתם מזמינים לשתות לימונדה תדעו שהם מכינים אותה עם הרבה קרח, חתיכות לימון, חתיכות תפוז ו....סודה. כדאי שתבקשו מראש שיכינו אותה עם מים רגילים (still water) ולא תופתעו (לרעה) כמו שקרה לנו.

תהנו!

בקרוב אפרסם את רשימת האטרקציות בהן ביקרנו....יש למה לצפות!

תודה לשלי מלחי, לירון שטמלר, מיכל פז כהן, ליטל וינפלד ברגמן ומתן וייס מנהל לשכת התיירות ההונגרית על הטיפים שנתנו לפני הטיסה.

שלכם

ליבי ברגמן

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
תיירות
מה עושים בבודפשט? - המון !!!!

כבר כתבתי לכם לפני שבועיים על המקומות שכדאי לאכול בהם בבודפשט, עכשיו הגיע הזמן להמליץ על אטקציות בבודפשט ואיזה כיף שיש כל כך הרבה מהן!

קרא עוד »
דילוג לתוכן