"איפה כל החברות שלנו?" כל האמת על חברות בין נשים בספרה של חני לרמן

אם היו שואלים אתכן עכשיו כמה חברות יש לכן, מה היתן עונות? האם יש לכן חברות טובות? האם הן חברות ילדות? בטוח שיש לכן הרבה מאוד סיפורים משותפים גם על כאלה שכבר לא חברות שלכן.

שאלה שהיא כביכול קלה אבל אם עוצרים וחושבים עליה... לא רק שהיתי יכולה לכתוב ספר מכל סיפורי החברות שלי- היתי יכולה לכתוב סדרת ספרים. רב מכר. על חברות הילדות שהיו לי וליווי אותי עד הצבא, על הקשרים המיוחדים שיצרתי בצבא שהיתי בטוחה שהן לנצח אבל דעכו. על החברות שיש לי היום שכל אחת היא אחרת ושונה אבל שם כשאני צריכה אותה וזה מבחינתי מה שחשוב בחברות.

לא מעט נשים עוסקות בנושא הזה בצורה כזו או אחרת, אבל חני לרמן החליטה בגיל 40 לקחת את כל עניין החברות בין נשים ברצינות ובאמת כתבה על זה ספר.

חני ראיינה עשרות נשים מגילאי עשרים ועד שמונים, על החיים שלהן, על החברויות שלהן, על העבר ועל ההווה.

היא הבינה שהרבה מאוד נשים מוצאות את עצמן בסביבות גיל ארבעים ללא חברות או ללא חברות טובות ומנסות להבין- איפה כל החברות שלנו ? (וככה היא גם בחרה לקרוא לספר).

כריכת הספר בהוצאת ליאור שרף -הפצות
כריכת הספר בהוצאת ליאור שרף -הפצות
אחרי שערכה מחקר מעמיק על נושא החברות בין נשים הקימה חני בשנת 2018 מיזם בפרישה ארצית של קבוצות חברות של נשים בהן הן נפגשות ומדברות על... חברות.
חני לרמן, צילום גלי לשם
חני לרמן, צילום גלי לשם

בספר יש סיפורי חברות שתוכלו להזדהות איתם וכאלה שלא תבינו למה הן בכלל חברות, סיפורים אישיים של חני על החברות שלה, טיפים מקצועיים כיצד להתחבר וליצור מעגלי חברות חדשים בגילאים שונים וגם קטעים מקצועיים של פסיכולוגיים.

הספר מגדיר את המושג 'חברות אמיתית' כקשר של תמיכה, נתינה וקבלה.

התיאורים בו מבהירים שללא נתינה וקבלה אלא נתינה או קבלה חד צדדית - החברות לא תחזיק לאורך זמן. חברות צריכה להיות שם לאורך זמן, בחלקים הטובים יותר ובחלקים הטובים פחות, בזמנים המאושרים ובזמנים העצובים, רק ככה היא מוכיחה את עצמה כחברות אמת.

חני שואלת (וחלק מהנשים בראיונות גם עונות או לפחות מנסות לענות) שאלות קשות כמו:

האם אנחנו מרוצות מהחברויות שיש לנו?

מי היא באמת 'חברה טובה' והאם היא תעמוד לצדנו כשבאמת נצטרך אותה?

ולמה מסובך לנו כל כך ליצור חברויות חדשות אחרי הצבא והלימודים? האם אפשר לשנות את זה? איך?

בספר שלה היא מנסה, על ידי הראיונות עם נשים אחרות, הניסיון האישי שלה וייעוץ של אנשי מקצוע, למצוא את התשובות או לפחות את הכיוון.

חני מגדירה את עצמה כ'חברולוגית' הראשונה שחופשת ברבים את הקושי שלנו הנשים, משתפת את סיפורה האישי וגם בודקת את כל הנקודות הכואבות.

ספר חשוב לקריאה לכל אישה בכל גיל. לרכישה באתר www.haverothadasha.co.il או בחנויות הספרים.

שלכן,

חן קרופניק

יש לנו עוד הרבה המלצות לספרים ששוה לקרוא

'סבא וסבתא ילדים- ילדי טהרן' ספרה החדש של מיכל לייסט

עניינים אנושיים מאת קארין טואיל - לא תוכלו להניח אותו לרגע!

'השתקפות' מאת גל אלגר. סיפור מהעולים האמיתי על החיים שלנו

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן