המתכון המוצלח ביותר לעוגיות שוקולד צ'יפס מושלמות

אני מאוד אוהבת מתוק. לא יכולה להתחיל את הבוקר בלי משהו טעים נימוח ומתוק בפה. למרות שהורדתי סוכר בקפה, למרות שאני לא שותה משקאות ממותקים, על משהו מתוק בבוקר או חטא מתוק בסוף השבוע אני לא מוותרת.

היתרון והחיסרון שלי זה שאני יודעת לאפות. אני יודעת לאפות מאוד טעים ואני יודעת לאפות עם תחליפים ואם לילדים שלי מתחשק פתאום משהו מתוק או שקמתי לבית ריק, חצי שעה ויש כבר משהו ממש שווה לנשנש ליד הקפה. וזה לרוב לא מחזיק את היום... אחת האהבות הגדולות שלנו היא עוגיות שוקולד צ'יפס.

יש לי המון מתכונים (באמת, המון!) אבל אחד בסיסי שלקחתי מתוך ספר אפייה מעולה שקיבלתי כשהיתי בת 20 ושדרגתי אותו והוא הפך למתכון הבית שלנו. בכל פעם שלילדים מתחשק עוגיות אני מוציאה חומרים- את מה שיש בבית ובכל פעם יוצאות עוגיות אחרות ושונות אבל תמיד טעימות מאוד.

אז כמובן שאני משתפת אתכם במתכון המ-ו-ש-ל-ם לעוגיות שוקולד צ'יפס. אפייה היא הרי כמו סוג של מדע- כמה שיותר תדייקו בכמויות ובהוראות ההכנה כך תצא לכם עוגייה מושלמת. כל שינוי הכי קטן או סטייה מהמתכון תשנה את העוגייה ואתם תלמדו מה אהבתם יותר- עוגיה רכה או עוגייה קשה, עוגייה גדולה ושטוחה או עוגייה קטנה ודחוסה, עם שוקולד מריר בלב או עם כמה סוגי שוקולד... ברגע שתנסו ותתנסו זה ממש עניין של זמן עד שיהיה לכם את המתכון הבסיסי המשפחתי שלכם!

עוגיות שוקולד בסיסיות. צילום: צוות TRYILE. המתכון המוצלח ביותר לעוגיות שוקולד צ'יפס מושלמות
עוגיות שוקולד צ'יפס בסיסיות. צילום: צוות TRYILE

המצרכים הדרושים:

  • 150 גרם חמאה/מחמאה/שמן קוקוס
  • 1 ביצה
  • רבע כוס מים
  • 2 כוסות קמח לבן/מלא/שיפון
  • חצי כוס סוכר חום כהה דחוס
  • חצי כוס סוכר לבן

כמה הערות חשובות לפני שתתחילו להכין את העוגיות:

  1. אם אתם רוצים עוגיות פריכות אז תשתמשו בחמאה. אם אתם רוצים עוגיות פרווה או עוגיות רכות יותר אז מחמאה. ואם אתם בענייני תחליפים אז 150 מ"ל שמן קוקוס. אני אישית מכינה עם מחמאה תמיד
  2. לעוגיות טבעוניות הורידו את הביצה והוסיפו יותר מים, תאמינו לי זה עובד, מניסיון כשנגמרות לי הביצים....
  3. אם אתם בענייני בריאות אז החליפו את הקמח הלבן בקמח שיפון או קמח מלא.
  4. מאוד קשה למצוא לאחרונה סוכר חום כהה דחוס ואפשר להכין את העוגיות עם סוכר חום בהיר אבל אין ספק שעם הסוכר החום הן פשוט טעימות יותר.
עדשי שוקולד במקום נטיפי שוקולד. צילום: צוות TRYILE. המתכון המוצלח ביותר לעוגיות שוקולד צ'יפס מושלמות
עדשי שוקולד במקום נטיפי שוקולד. צילום: צוות TRYILE

הוראות הכנה:

  1. את המחמאה כדאי לרכך לפני ואם ממיסים אותה אז לא לנוזלית לגמרי
  2. מכניסים את המחמאה הרכה ביחד עם הביצה והסוכר לתוך קערת מיקסר עם וו לישה ומפעילים על מהירות נמוכה. במידה ואין מיקסר או שאין לכם כוח אפשר לעשות זאת עם מטרפה
  3. מוסיפים את הקמח ולשים ידנית. אם הבצק יבש מדי או לא מתאחד ניתן להוסיף מים, לא יותר מרבע כוס. אם הבצק דביק מדי אפשר להוסיף עד רבע כוס קמח.
  4. אפשרות ראשונה היא להכין את העוגיות ואז להניח מעל חתיכות של שוקולד, אני אישית מערבבת את השוקולדים לתוך הבצק.
  5. קחו מהתערובת והכינו כדורים בגודל של כדור גולף. אם אתם רוצים עוגיות קטנות ודחוסות אז הניחו את הכדור כמו שהוא על גבי המגש. במרווח מספק הניחו כדורים נוספים. אם אתם רוצים עוגיות גדולות שטוחות וקצת יותר פריכות מחצו מעט את הבצק. לעוגיות עגולות באופן מושלם רדדו את הבצק על משטח מקומח וקרצו ממנו עיגולים עם כוס/קורץ עוגיות עגול. אפשרות נוספת היא להשתמש בכפית גלידה שזה מה שאני עושבה והן יוצאות כולן באותו הגודל וזהות במראה.
  6. הכניסו את התבנית לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות ל12 דקות בלבד!!! גם אם הן נראות לא אפויות גם אם הן חומות רק בקצוות- אל תשאירו עוד! הוציאו וצננו היטב ואז הסירו למשטח אחר והמשיכו את שאר המגשים.
עוגיות שוקולד עם מרשמלו. צילום: צוות TRYILE. המתכון המוצלח ביותר לעוגיות שוקולד צ'יפס מושלמות
תוספת מרשמלו לעוגיות. מושלם! צילום: צוות TRYILE

שתפו איך יצא ואילו שדרוגים אתם הוספתם!

שלכם,

חן

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן