תחליף חמאה חדש של חברת מזולה-לאפות עוגיות מעולות (בלי) חמאה

אפייה אצלי זה חובה. למזלי אני אוהבת ממש לאפות (גם לבשל, אבל פחות) והילדים שלי כבר התרגלו לעוגיות טריות מהתנור פעמיים בשבוע לפחות, לחמניות אפויות לבית הספר ועוגה לשבת.

אפייה מבחינתי היא כמו מדע, צריך לדייק בכמויות ולאפות ב-ד-י-ו-ק לפי המתכון אחרת בכל פעם יצא לכם משהו קצת שונה, והילדים שלי כבר מזהים מתי נגמר לי הסוכר החום או מתי החלפתי קמח. אבל זה גם מה שאני אוהבת באפייה- אפשר לגוון ולהחליף מוצרים ורכיבים ולקבל בכל פעם משהו אחר- לא פחות טעים.

אחת הדוגמאות הטובות ביותר שלי לזה הן עוגיות השוקולד צ'יפס המופלאות שלי שאפשר להכין אותן ללא גלוטן, כשרות לפסח, טבעוניות, פרווה וגם בריאות יותר. והן תמיד, אבל תמיד טעימות.

אולי זה בגלל שלמדתי אפייה בבית הספר לאפיה ובישול תדמור (שכבר נסגר) ובמכללת הולידי אין (שגם נסגרה) איפה שלומדים לאפות כשר, אולי זה בגלל שאחי היה טבעוני תקופה ארוכה ואולי זה מבחינה בריאותית - התרגלתי לאפות עם תחליפי חמאה ותחליפי שמן.

בכלל אני אוהבת לנסות מוצרים שונים וחדשים ואם אפשר בריאים יותר באפייה וכך הגעתי לנסות את תחליף החמאה של מזולה. הטעם הוא אותו הטעם (של חמאה אמיתית- בהמשך אגלה לכם איך אפשר לדעת), המחיר הוא אותו מחיר אבל הפעם בייצור שמו דגש על הבריאות.

תחליף החמאה החדש של מזולה עשוי מ100% רכיבים צמחיים- שמן חמניות, שמן קנולה ושמן פשתן. בכך הוא משמש כמקור לאומגה 3 ואומגה 6 ואין בו כולסטרול ויש לו ערכים נמוכים של שומן טראנס.

הבטיחו לי מוצר בריא יותר, מזין יותר ואיכותי יותר ללא פגיעה בטעם האהוב והמוכר. אז ניסיתי, אבל לא סתם ניסיתי- הכנתי איתו עוגיות חמאה!

תחליף מזולה תמונת יחצ
תחליף מזולה. תמונת יח"צ
תחליפי מזולה, תמונת יח"צ
תחליפי מזולה, תמונת יח"צ

ממש כך, העזתי להכין עוגיות חמאה נימוחות וטעימות כאלה שלא משאירות פירור על הצלחת (כי גם את הפירורים מלקקים) לארוחת שישי אצל חברים שומרי כשרות (אגב המוצר מאושר על ידי הרבנות הראשית לישראל וגם מטעם בד"צ העדה החרדית) ועד היום הם לא מאמינים לי שלא השתמשתי בחמאה אמיתית ורק בגלל שהם סומכים עליי הם יודעים שאני דוברת אמת.

עוגיות חמאה ללא חמאה. צילום: מור יעקובינסקי כץ
עוגיות חמאה ללא חמאה. צילום: מור יעקובינסקי כץ

נכון, אין ספק שעוגיות חמאה הכי טעימות כשמכינים אותן עם חמאה אמיתית אבל אני מבטיחה לכם שהעוגיות האלה עם תחליף חמאה של מזולה לא נופלות מהדבר האמיתי והן טעימות בטירוף.

חוצמיזה שאפשר להשתמש בתחליף לאפייה של קאפקייקס ועוגות וזה בדיוק מה שעשיתי במהלך השבוע ולא קיבלתי תלונות או הערות על כך ששיניתי מרכיבים כך שמבחינתי זה עבר את המבחן בהצטיינות.

אפשר לאפות איתו הכל. צילום: מור יעקובינסקי כץ
אפשר לאפות איתו הכל. צילום: מור יעקובינסקי כץ
יש גם עוגה לשבת. צילום: מור יעקובינסקי כץ
יש גם עוגה לשבת. צילום: מור יעקובינסקי כץ

ועכשיו כמובן, למתכון שלי לעוגיות (ללא) חמאה ממכרות:

מצרכים:
  • 150 גרם תחליף חמאה מזולה
  • 75 גרם אבקת סוכר
  • 200 גרם קמח רגיל לבן
הוראות הכנה:
  1. אני מרככת את החמאה/תחליף זמן מה לפני ההכנה כדי שתהיה רכה ויהיה נוח לעבוד איתה
  2. מערבבים את אבקת הסוכר והקמח ביחד
  3. לשים את החמאה ביחד עם התערובת היבשה עד ליצירת בצק גמיש ורך לעבודה. אם הוא דביק מדי אפשר להוסיף עד חצי כוס קמח בהדרגה.
  4. אפשר לרדד ולקרוץ צורות ואפשר לגלגל לסהרונים או עיגולים.
  5. אופים בתנור שחומם מראש ל 175 מעלות עד שהעוגיות זזות בקלות במגש. יש להיזהר שלא תזהבנה מדי
  6. מצננים לגמרי ומפזרים את אבקת הסוכר שנשארה מעל
בתיאבון!
חן קרופניק
צוות TRYILE
פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן