לפני עשרים שנה, כשרק הכרתי את עדי בעבודה בנתב"ג, היתה ציירת מוכשרת וטבחית מופלאה. כמה שנים אחרי שסיימנו לעבוד יחד, נפגשנו שוב במשרד הפרסום בו עבדתי (היא בקומה 5 ואני בקומה 3), חידשנו את החברות ומאז שמרנו על קשר. עדי מסתבר הפכה למעצבת גרפית ומאיירת (דבר שלא הפתיע אותי בכלל) ונשארה כמו שזכרתי עם חיוך גדול על הפנים, עיניים בורקות ותלתלים שאי אפשר להתעלם מהם.

כיום, עדי נשואה, אמא לשניים, ממשיכה לאייר ולעצב בסטודיו לעיצוב גרפי שפתחה DIDA אלא שנוסף לה טייטל נוסף, חשוב לא פחות - סופרת ילדים.

הכל התחיל כשהבן שלה שגב התחיל ללמוד כתיבת אותיות. הוא לא נהנה בלשון המעטה מדרך הלימוד המסורתית ומשהו היה חייב להשתנות. אז עדי ציירה לו פיל שמתקפל כמו האות פ'. שגב התלהב, התאהב והכי חשוב התחיל להבין. פתאום הוא רצה שאמא תצייר לו עוד פילים ועוד אותיות. ועוד. ועוד.
כך עדי ושגב יצרו יחד את כל אותיות ה א-ב' שהפכו לספר ממאויר ומתוק הנקרא "פילי פלאים".

עדי קרני עם הספר פילי פלאים, צילום אלבום פרטי
עדי קרני עם הספר פילי פלאים, צילום אלבום פרטי
פילי פלאים שחיים יחד ולומדים לכתוב, צילום אלבום פרטי
פילי פלאים שחיים יחד ולומדים לכתוב, צילום אלבום פרטי

 זהו ספר קריאה מקורי ושנון, שנוצר במיוחד לגילאי 3-7 ומותאם לילדים וילדות שרוצים ומבקשים ללמוד אחרת. בספר מסופר על 22 פילים ופילות החיים יחד בעדר פילי האלפבית. לכל פיל ופילה יש שם, זהות ואופי. יש מנהיגת שבט חכמה, וראש קבוצת המעודדים באולימפיליאדה יש פיל עם רגל קצרה ופילה עם חדק ארוך והם כולם מאמינים בעצמם ובייחודיות הנפלאה של כל אחד ואחת מהם.

הייחודיות של פילי פלאים לעומת ספרי לימוד אחרים הוא שעדי כסופרת ויוצרת שמה בספר דגש על קבלת האחר, שיוויוניות בין המינים והמון אמונה והגשמה עצמית.

מלבד ההמלצה שלי, הספר גרף המלצות ושבחים מסופר נני מיכל דליות, משדולת הנשים בישראל, מאנשי חינוך ומהורים וילדים שכבר נהנים מזמן למידה מעשיר וכיפי של הכרת אותיות הא'-ב'.

בעקבות הצלחת הספר פיתחה עדי גם משחק זיכרון המכיל 54 קלפים צבעוניים וקשיחים לפעילות משעשעת בכל גיל, דף צביעה ענק של כל פילי העדר והעמק המופלא, גלויות, מדבקות ובקרוב יוצע למכירה גם פאזל פילוני במיוחד.

משחק זיכרון פילי פלאים, צילום אלבום פרטי
משחק זיכרון פילי פלאים, צילום אלבום פרטי

אגב, אם אתן אימהות בועד הכיתה או הגן (כמוני), כדאי שתדעו שעדי מגיעה עד אליכם‭ ‬לשעת‭ ‬סיפור‭ ‬עם‭ ‬הספר ״פילי‭ ‬פלאים". במהלך המפגש היא קוראת את הספר לילדים ומכירה להם את אותיות הא'-ב' בצורה‭ ‬חוויתית‭ ‬ומשחקיץ בעזרת‭ ‬חשיבה‭ ‬מחוץ‭ ‬לקופסא‭.

שעת סיפור עם עדי והפילים, צילום אלבום פרטי
שעת סיפור עם עדי והפילים, צילום אלבום פרטי

לפרטים נוספים, כנסו לאתר של פילי פלאים: https://elephantasy.co.il

שלכן,

ליבי ברגמן

ואם אתן מחפשות רעיונות נוספים לבילוי עם הילדים, נסו את ההמלצות האלה

מוזיאון הים ומלואו - להכיר את אוצרות הים בקיבוץ פלמחים

עוד הצגת ילדים מומלצת של תיאטרון אורנה פורת - "אגדות שלמה המלך ומלכת שבא"

זמן איכות לכל המשפחה ברמת הגולן במתחם הסדנאות והיצירה - לול ארט

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן