ערכות הציור על כלי קרמיקה של אירית שקד - לצייר. לטייל. ליהנות

כשאירית התקשרה והתחילה לספר לי על כל מה שהיא עושה ידעתי ששיחת טלפון אחת לא תספיק בשביל היכרות ואפילו לא שתי שיחות. ידעתי שאני פשוט חייבת להגיע אליה לבית הלוי לסטודיו שלה ולהתנסות ביצירה ולהכיר אותה לעומק. אז לקחתי את אמא שלי ונסענו צפונה אל בית הלוי לסדנת בוקר אצל אירית, שלוש שעות של יצירה צבעוניות וכיף שגם הן לא הספיקו לנו!

אירית עושה המון דברים יצירתיים ומקוריים אבל אתרכז במה שקשור לסדנא- היא מלמדת צביעה של כלים מקרמיקה בטכניקה מיוחדת שלמדה באיטליה- טכניקת שנקראת 'מיוליקה' ונפוצה מאוד במחוז אומבריה שנמצא צפון מזרחית לעיר הבירה רומא.

בימים כתיקונם (כשאין קורונה בכלל ובתקווה בעתיד הקרוב מאוד) אירית מרכיבה, מתכננת ומוציאה טיולי נשים לאיטליה שם היא לוקחת את אותן נשים למסע מרתק בארץ הקסומה הזו ומסבירה להן על המיוליקה, מראה להן איפה ואיך מייצרים אותה ומסיירת איתם בחנויות המקומיות שמוכרות כלים מעוצבים צבועים לפי הטכניקה המיוחדת הזו.

אירית למדה בסטודיו לקרמיקה באיטליה ואת הידע והטכניקה היא לקחה איתה הביתה והוסיפה את הטאצ' שלה. התוצאה- סדנאות בוקר כיפיות במיוחד הכוללות הסבר על הטכניקה והתנסות אישית בצביעת אריחים וכלי קרמיקה שאירית הכינה מראש.

הייחודיות של השיטה היא שהכלי כבר מוכן עם איור (שאירית עצמה עיצבה ואיירה על הכלים) וצבוע בגלזורה חומר מבריק ששומר עליו. ניתן לבצוע עליו ואם מתחרטים או יוצאים מהקווים- פשוט מוחקים. ממש כך! מעולה לכאלה שאוהבים לצבוע בדיוק בין הקווים (כמוני...) לאחר שהצבע מתייבש ניתן לשרוף את הכלי בתנור הביתי לזמן קצר ואפילו ניתן לשים אותו אחר כך במדיח!

ערכות הציור על כלי קרמיקה של אירית שקד - לצייר. לטייל. ליהנות כלים מאוירים של אירית מתוך אלבום פרטי
כלים מאוירים של אירית

הבוקר התחיל בהרמת כוסית של אפרטיף אלכוהלי טעים במיוחד מעורבב עם סודה והרבה קרח, ולאחריו סיור וירטואלי במחוז אומבריה והסבר על טכניקת המיוליקה. לאחר מכן פינקה אותנו אירית בארוחת בוקר מושקעת ומשובחת מעשה ידיה להתפאר, כשמוסיקה איטלקית מתנגנת ברקע ויושבים בחצר הפורחת שלה עם הנוף של עמק חפר אפשר לעצום עיניים ולהרגיש באיטליה...

ערכות הציור על כלי קרמיקה של אירית שקד - לצייר. לטייל. ליהנות כלים לארוחת בוקר מתוך אלבום פרטי
הכלים ככלי הגשה לארוחת בוקר
ערכות הציור על כלי קרמיקה של אירית שקד - לצייר. לטייל. ליהנות כלים מצוירים לארוחת בוקר מתוך אלבום פרטי
הכלים ככלי הגשה לארוחת בוקר
ערכות הציור על כלי קרמיקה של אירית שקד - לצייר. לטייל. ליהנות כלי מצויר להגשת אוכל לארוחת בוקר מתוך אלבום פרטי
הכלים ככלי הגשה לארוחת בוקר

לאחר ארוחת הבוקר התחלנו את הסדנא, אירית מספקת כחלק מהסדנא אריח לצביעה ואם רוצים לצבוע כלי אחר אפשר לעשות זאת בתוספת תשלום סמלית. בסוף הסדנא הגישה לנו אירית טירמיסו שכל בשלנית איטלקייה היתה מתגאה בו!

ערכות הציור על כלי קרמיקה של אירית שקד - לצייר. לטייל. ליהנות זה נראה קל אבל זה לא צילום חן קרופניק
זה נראה קל אבל זה ממש לא!
ערכות הציור על כלי קרמיקה של אירית שקד - לצייר. לטייל. ליהנות אריח לפני שריפה צילום חן קרופניק
האריח לפני שריפה

סדנת הבוקר אורכת כשלוש שעות ואם תזכו בבוקר חמים ואביבי כמו שהיה לנו הבוקר אז תהנו מכל רגע (וגם אם לא). למי שלא יכולה להגיע לסדנא אצל אירית או למי שכמונו היתה ורצתה להמשיך גם בבית או להביא לאחרים שילמדו גם ניתן לרכוש אצלה ערכה לצביעה ביתית.

הערכה מושקעת במיוחד וכוללת כלי לבחירה, סט צבעים ייחודיים לצביעה הזו, שני מכחולים, כלי ניקוי מיוחדים לתהליך הצביעה עצמו, כרטיס ברכה, גלויית השראה דף הדרכה וגם סרטון הדרכה שמסביר שלב אחרי שלב איך לצבוע את הכלי בצורה הטובה ביותר. וזוכרות שאפשר לנקות אם לא אהבתן? תענוג! הצביעה נראת פשוטה אבל היא טכניקה שלומדים במשך הזמן ומתמחים בה ולכן מומלץ לצפות בסרטון ולצבוע ברוגע ובסבלנות.

ניתן להירשם לסדנאות (שמתקיימות בהתאם לתו הירוק) או להזמין ערכת מתנה דרך האתר של אירית- www.iritshaked.co.il

שלכן,

חן

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן