אחד מהיתרונות שלי כבעלת עסק עצמאי היא היכולת לתכנן את לוח הזמנים כך שאוכל ללוות את הילדים שלי לכל מיני טיולים, הצגות ומופעים ולכן כשאני נתקלת בטיול, הצגה או מופע שגם אני נהנית ממנו, אני כמובן ממליצה עליו כאן באתר.

השבוע ליוויתי את הכיתה של בני הקטן להצגה מוזיקלית של "תיאטרון אורנה פורת".

להצגה קראו "אגדות שלמה המלך ומלכת שבא" והיא התבססה כמובן על האגדות המוכרות והאהובות שנכתבו על המלך שלמה ומלכת על ידי חיים נחמן ביאליק.

תלבושות וריקודים ססגוניים בשיר הפתיחה, צילום מתוך אתר תיאטרון אורנה פורת
תלבושות וריקודים ססגוניים בשיר הפתיחה, צילום מתוך אתר תיאטרון אורנה פורת

בתחילת ההצגה מגלים הילדים כי שלמה המלך היה החכם באדם ואולי גם קצת יהיר, ידע לדבר בשפת החיות והיה אהוב על נתיניו. הילדים אף זוכים "לראות אותו בפעולה" כשאל הארמון מגיעים שני רוכלים אשר רבים ביניהם על שק מטבעות זהב.

"אלו המטבעות שלי", טוען אחד, "לא נכון! אלו המטבעות שלי" עונה לו השני. אך שלמה המלך כמובן מצליח תוך כמה דקות למצוא שיטה מיוחדת שתגלה לו ולילדים למי באמת שייך שק המטבעות.

כך ממשיך לו שלמה המלך לפתור לו חידות עד שבאחד מהימים הוא מחליט לבנות בירושלים היכל גדול ומפואר, היכל אליו יגיעו מכל קצוות תבל להתפלל אל אלוהים. הוא שולח מכתב אל מלכת שבא ומבקש ממנה להעביר אליו זהב ושנהב על מנת לקשט את קירות ההיכל.

מלכת שבא היפה והחכמה מגיעה בכבודה ובעצמה אל שלמה המלך ופוצחת בריקוד קבלת פנים בקצב אפריקאי סוחף ומהיר.

מלכת שבא בריקוד קבלת הפנים בארמון, צילום מתוך אתר תיאטרון אורנה פורת
מלכת שבא בריקוד קבלת הפנים בארמון, צילום מתוך אתר תיאטרון אורנה פורת

שלמה אשר ציפה לקבל ממנה את אשר ביקש, מופתע לגלות כי מלכת שבא הגיעה לארמון בידיים ריקות וכי למעשה היא רוצה להציב בפניו אתגר.

מהו אותו אתגר? והאם שלמה המלך יצליח לעמוד בו? מה אמרה לו הדוכיפת? כיצד התחמם במדבר? ומה נתן לו ברזילי הגלעדי? כדי לגלות את התשובות, תצטרכו כמובן לראות את ההצגה בעצמכם.

הוד מעלתו המלך שלמה, צילום קטיה ארנולד
הוד מעלתו המלך שלמה, צילום קטיה ארנולד

צוות השחקניות והשחקנים (ביניהם דקלה הדר המוכרת לנו מהתוכנית "צומת מילר" והשחקנית דון לני גבאי הזכורה לנו מסדרת הנוער "השמינייה") רוקדים, שרים, מחליפים תלבושות, מתופפים על קופסאות מעץ ומזכירים לנו את המקצבים של מיומנה, מחליפים בדיחות עם הקהל והופכים את ההצגה לחגיגה מוזיקלית של צבעים ומילים.

על פי הכתוב בעמוד ההצגה של התיאטרון, ההצגה מתאימה לילדים בגילאי 5 עד 9 אך לדעתי גם ילדים גדולים יותר יוכלו ליהנות ממנה.

ההצגה הבאה תתקיים ביום ראשון ה- 25/12/22 בשעה 10:30, במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. כרטיסים ותאריכים נוספים תוכלו למצוא באתר התיאטרון - https://www.porat-theater.co.il

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן