אחרי שנתיים של סגרים ובידודים, נראה כי אנחנו הישראלים כבר לא מפחדים לטוס. ולא רק שאנחנו טסים יותר מבעבר, השנה אנחנו מחפשים יעדים יותר אקזוטיים המציעים שלל חוויות והרפתקאות שיוציאו אותנו מאיזור הנוחות.

כבר לא אירופה הקלאסית או איי יוון, כבר לא שופינג בניו יורק או טיול שורשים במרוקו, חברת BOOKING.COM עשתה סקר בין לקוחותיה  הישראלים וגילתה כי המגמות העולמיות בתחום הזמנות החופשה הן עיירות חוף לחופשה רוחנית, ערי בירה מלאות באומנות ציורית, יעדים היסטוריים ועוד. 

כדי לעזור לכם לתכנן חופשה שלא תשכח עוד הרבה זמן, ריכזנו עבורכם כמה הצעות ל -6 יעדי חופשה  ב-2023! 

ארזתם לבד? צילום של Marissa Grootes מאתר UNSPLASH
ארזתם לבד? צילום של Marissa Grootes מאתר UNSPLASH

1. חופשה בבודווה, מונטנגרו

עבור אלו מכם המעוניינים לצאת לחופשה בחוף ולנוח מתחת לשמש וליד המים הצלולים, מומלץ לבקר ב-2023 בעיירה בודווה (Budva) במערב מונטנגרו שהיא אחד מהיעדים החמים ביותר בעולם כעת.

בודווה ממוקמת על חוף הים האדריאטי, ולאורך 35 הק"מ של קו החוף המפותל שלה, הידוע כריביירת בודווה, יש רצועה של חופים יפים עם חולות בצבע זהב. בבודווה אפשר להירגע על כיסאות נוח לאורך החופים וליהנות מהנופים יוצאי הדופן של ההרים הסלעיים ושל היאכטות המפוארות.

מטיילים הרוצים לצאת להרפתקה יכולים לטייל במפרץ בוקה (Boka Bay) במסגרת סיור לאי ממולה, למערה הכחולה או ל'גבירתנו של הסלעים'. המשתתפים בסיור כזה יוכלו גם ליהנות משחייה ומשנורקלינג במערה הכחולה, ואפילו להיכנס למנהרה תת-ימית.

העיר העתיקה של בודווה מימי הביניים, מוקפת בחומות אבן שנבנו על ידי הוונציאנים, עם רחובות מרוצפים אבן ועם המון מסעדות מקסימות, שבהן אפשר ליהנות ממאכלי ים טריים. בלילה, בודווה מתעוררת לחיים – עם עשרות ברים ומועדונים שבהם אפשר לרקוד כל הלילה, שלפעמים מארחים כמה מהדיג'ייז המפורסמים בעולם שמנגנים מוזיקת טכנו והאוס.

 

שקיעה בעיירה Budva במונטנגרו, צילום Booking.com
שקיעה בעיירה Budva במונטנגרו, צילום Booking.com

2. חופשה בפונדיצ'רי, הודו  

העיר הבוהמית פונדיצ'רי (Pondicherry) נבחרה גם היא לאחד מהיעדים החמים של 2023. היא ממוקמת ליד הים בחוף הדרום-מזרחי של הודו, במפרץ בנגל (Bengal).

בעיר יש אווירה רגועה והיא מושכת אליה מבקרות ומבקרים שמתעניינים ברוחניות ורוצים לבקר באשרמים שלה. לפי המחקר שעשתה החברה 40% מהתיירים הישראלים ציינו שהם רוצים להתנסות בשנת 2023 בטיול עם אווירה רוחנית הכוללת חווית מדיטציה או מיינדפולנס. ואכן העיר פונדיצ'רי מציעה המון אפשרויות להשתתף במדיטציה, יוגה וימים שקטים, היכולים לתרום לריפוי רוחני.

עבור אלה מכם הרוצים לחוות את הטבע והמרחבים, אפשר לשכור זוג אופניים ולצאת לרכיבה בשדרות העיר המלאות בעצים. אפשרות נוספת היא לצאת לסיור הליכה פרטי ומותאם אישית ולגלות את העיר בקצב שלכם עם מדריך או מדריכה מקומיים שיתאימו את הסיור לתחומי העניין שלכם.

ומי שאוהב את הים והחולף יוכל למצוא המון חופים שלווים מצפון ומדרום לעיר. חברת BOOKING.COM ממליצה על חוף מאהה (Mahe Beach) הכמקום הטוב ביותר לצפות בו בזריחה מדהימה וליהנות מצלילה ומהמון פעילויות ספורט ימי.

חוף ים ב - Pondicherry, הודו צילום: Abhinav מאתר UNSPLASH
חוף ים ב - Pondicherry, הודו צילום: Abhinav מאתר UNSPLASH

3. חופשה בקרטרו, מקסיקו

קרטרו (Querétaro) הוא יעד מתפתח במקסיקו המפורסמת בזכות קבלת הפנים החמה לה זוכים התיירים. העיר ממוקמת בנקודה גבוהה באזור ההררי של מקסיקו, כך שתמיד יש בה אקלים אביבי שהופך אותה ליעד מושלם לכל אורך השנה.

במרחק של נסיעה קצרה מהעיר נמצא אחד המונוליתים הגדולים והמרשימים בעולם, פניה דה ברנאל (Peña de Bernal), המתנשא לגובה של 433 מטרים מעל פואבלו מאחיקו (Pueblo Magico).

על פי הסקר שערכה החברה, נראה כי 43% מהמטיילים הישראלים, היו רוצים לשלב בטיול שלהם חוויה הכוללת סוג של מפגש עם עולמות אחרים, כך שמי מאיתנו שיגיעו לקרטרו יוכל לשמוע מהמקומיים סיפורים על אורות מסתוריים ועל עב"מים שנצפו באזור. 

בסביבה נמצא גם אזור סיירה גורדה (Sierra Gorda), שידוע בכינוי 'התכשיט הירוק' של מקסיקו בזכות היערות, המדבריות והקניונים היפים שפרושים לאורך הרים ועמקים עצומים. השמורה הביוספרית הזו מוכרת כאתר מורשת של אונסק"ו והביקור הוא חוויה נהדרת לחובבי טיולים רגליים ולאוהבי הטבע.

בעיר עצמה, אפשר לצאת לטיול בין המזרקות המפוארות, הכיכרות המוצלות והכנסיות ההיסטוריות. מומלץ לבקר בשוק מרקדו לה קרוז (Mercado la Cruz), שבו יש המון דוכני טאקו טעימים ופיניאטס צבעוניים. וליד הטאקו מומלץ לטעום ממשקה הפיז (fizz), שבו מתמחים באזור היין של קרטרו.  

רחוב בעיר Querétaro במקסיקו, צילום Carl Campbell מאתר UNSPALSH
רחוב בעיר Querétaro במקסיקו, צילום Carl Campbell מאתר UNSPALSH

 

Morazul Hotel Boutique - מלון מומלץ בעיר Querétaro במקסיקו, צילום Booking.com
Morazul Hotel Boutique - מלון מומלץ בעיר Querétaro במקסיקו, צילום Booking.com

4. חופשה בבולצאנו, איטליה

בולצאנו (Bolzano) היא בירת דרום טירול (South Tyrol), האזור הצפוני ביותר של איטליה והיא יעד מצוין בהרי האלפים לאנשים שממש אוהבים טיולי הליכה וסקי.

בולצאנו ממוקמת בין ההרים המושלגים והמדהימים של הדולומיטים האיטלקיים, והמטיילים והמטיילות באזור יכולים לטפס על ההרים בקיץ, או להגיע לאחד מאתרי הסקי המפורסמים בחורף. חובבי ההיסטוריה ירגישו בבית כשהם ישוטטו בין הטירות הרבות מימי הביניים ובקתדרלת ה'דואומו' הגותית עם הצריחים המרשימים שלה, שיוצרת ניגוד מעניין עם הבתים שצבועים בגווני פסטל.

למטיילים ומטיילות שאוהבים תרבות מודרנית יותר, מומלץ לבקר ב-Museion, גלריה המציגה ציורים ופסלים עכשוויים.

האזור הזה של איטליה מפורסם ביינות בעלי גוף מלא, שמכינים ממגוון הגפנים שגדלות על פרגולות וסבכות באיזור והופכות את האזור לציורי במיוחד. האורחים יכולים גם לבקר בכנסיית סנטה מריה מדלנה (Santa Maria Maddalena Church) הקסומה, לראות את הנופים עוצרי הנשימה של הכרמים ולטעום יין מהאזור.

חוביי הבישול (וגם אלה שלא) יוכלו ליהנות מסיור קבוצתי בשוק עם שיעור בישול שבו אפשר לגלות את השווקים המקומיים, לשמוע על המרכיבים הטובים ביותר למנות מקומיות ולבקר בבתים של מקומיים כדי להכין אפריטיבו איטלקי. 

מקום אירוח מיוחד במינו שתוכלו למצוא בבולצאנו הוא Castel Hörtenberg, שזוהי למעשה טירה משופצת מתקופת הרנסנס שנמצאת במרכז העיר. יש בה נוף של הדולומיטים, מגדלים מלכותיים, חיפויי עץ מקוריים ומרתף יינות

ניתן להגיע אל הטירה בכל ימות השנה, כאשר בקיץ אפשר להתרענן בבריכה החיצונית ובחורף אפשר לבקר בשוק חג המולד הנמצא במרחק הליכה קצר. 

פארק עירוני בעיר Bolzano באיטליה, צילום Babak Habibi מאתר UNSPLASH
פארק עירוני בעיר Bolzano באיטליה, צילום Babak Habibi מאתר UNSPLASH

5. חופשה בקאלאבאקה, יוון

העיר היוונית קאלאבאקה (Kalabaka) נמצאת במיקום מדהים בעמק תסליה (Thessaly Valley), בסמוך לאתר התיירותי מטאורה (Meteora), עיר של תצורת סלע מלכותית וביתם של כמה מנזרים אורתודוקסיים. העיר, המוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נמצאת בגובה של 400 מטרים והיא נבנתה במאה ה-13 על ידי נזירים שחיפשו מקום להתבודד בסביבה הציורית.

בכל יום שישי יש בעיר קאלאבאקה שוק תוסס ובמסעדות מקומיות בהן ניתן לטעום מאכלים עשירים וטעימים כמו קציצות, מוסקה ותבשילים בבישול איטי.

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע (Natural History Museum) שנמצא בעיירה מארגן אפילו סיורים לליקוט כמהין, שמלווים לאחר מכן בטעימת פסטת כמהין טרייה ונהדרת – חוויה מושלמת בשביל הישראלים שאוהבים לטעום מאוכל מקומי בזמן הטיול. 

מבט לעבר עיירת הנופש Meteora ביוון, צילום Booking.com
מבט לעבר עיירת הנופש Meteora ביוון, צילום Booking.com

6. אולומוץ, צ'כיה

העיר ההיסטורית אולומוץ (Olomouc) היא אלטרנטיבה פנטסטית לבירה הפופולרית פראג והיא אחת מהערים הקסומות והפחות מוכרות באירופה. העיר, הממוקמת באזור האנה (Haná) במוראביה (Moravia) נבנתה בתקופה הרומית ויש בה הכל – החל מאדריכלות נפלאה ועד למורשת דתית וסצינה קולינרית עשירה.

אם גם אתם נמצאים בין 30% מהישראלים שענו על הסקר של חברת Booking וביקשו לטוס ליעד לא מוכר, כדאי שתטעמו באולמוץ את הגבינה הרכה והפופולרית הנקראית אולומוצקה טברושקי (Olomoucké tvarůžky). שווה לכם לטעום את הגבינה במיוחד אם אתם בין ה-  17% מהישראלים, שאמור שישמחו לטעום במהלך החופשה מאכלים שבדרך כלל אי אפשר להשיג בבית.

העיר העתיקה השתמרה היטב והוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. עמוד השילוש הקדוש (Holy Trinity Column), הנמצא בכיכר המרכזית ומתנשא לגובה של 35 מטרים, הוא אחד מפלאי הבארוק של מרכז אירופה. תוכלו ליהנות מהנוף ולצפות בעמוד ממגדל העירייה (Town Hall Tower) הסמוך ולצאת לטיול באזור הכפרי היפה של הרי יסניקי (Jeseniky Mountains) שנמצא בסביבה.

אולומוץ היא עיר אוניברסיטאית, והמבקרים בה יכולים לחוות את האווירה באחד מבתי קפה רבים עם חנויות ספרים בתוכם. מי שיבקרו בעיר יוכלו גם ליהנות בפאבים התוססים ובמבשלות הבירה הקטנות מחיי הלילה הקצביים של העיר, שתואמים חיים סטודנטיאליים. 

העיר העתיקה Olmouc, צ'כיה. צילום Leonhard Niederwimmer מאתר UNSPLASH
העיר העתיקה Olmouc, צ'כיה. צילום Leonhard Niederwimmer מאתר UNSPLASH

2023 כבר נמצאת ממש מעבר לפינה, זה הזמן לחפש טיסה ולצאת לחופשה שמסקרנת ומפתיעה.

שלכם,

ליבי ברגמן

צוות Try&Smile= Tryile

אולי תאהבו גם את ההמלצות האלה....

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
תיירות
מה עושים בבודפשט? - המון !!!!

כבר כתבתי לכם לפני שבועיים על המקומות שכדאי לאכול בהם בבודפשט, עכשיו הגיע הזמן להמליץ על אטקציות בבודפשט ואיזה כיף שיש כל כך הרבה מהן!

קרא עוד »
דילוג לתוכן