אין הורה שלא מכיר את תקופת ה"למה", התקופה בה הילדים מגלים סקרנות ולא מפסיקים לשאול למה על כל דבר אפשרי!
נכון, זה מאוד מעצבן לשמוע כל היום "למה?!?" אבל זו הדרך שלהם ללמוד ולגלות עולם. וברגע שלא מספקים להם תשובות הם גם ימשיכו לשאול וגם יחפשו אותן במקומות אחרים. כך שהגישה שלנו היא (לנשום עמוק) ולענות! שוב ושוב ושוב...

בשאלת ה'למה' עוסק הספר "חתלתול ושמו למה" שכתבה עינת הולנדר – אמא לתאומות ובעלת המותג 'מדן ועד עינת'.

"חתלתול ושמו למה" ספר ילדים שעונה על שאלות. כריכת הספר. צילום: יחסי ציבור
כריכת הספר. צילום: יחסי ציבור

את הספר עינת היא הוציאה לאור בשנת 2018, הוא נמכר גם בסטימצקי וגם בצומת ספרים כבר במהדורה שניה. הספר מתאים החל מגיל שנתיים ועד גיל שש, זהו טווח הגילאים הכולל את שלב שאילת ה"למה" האינסופי. זהו שלב התפתחותי מאוד חשוב בו הילד חוקר את עולמו ומבין מהי התנהגות סיבתית, וזו הסיבה שעינת בחרה לכתוב עליו ספר ילדים.

הדמות הראשית בסיפור היא דמות כובשת וממגנטת של חתול ידידותי המעודד את הילדים לשאול ולבדוק, לגלות ולעורר סקרנות לגבי העולם הסובב אותם. הילד הופך לחלק מן הסיפור ומסייע ל'למה' החתלתול להבין מגוון סיטואציות מחיי היומיום ועל הדרך להבין אותן בעצמו וגם את החשיבות הרבה שלהן, דברים כמו: התחשבות, חברותיות, בטיחות, שינה, פחדים והבעת רגשות.

אם אתם הורים שקשה להם להתמודד עם שאלת ה'למה' הבלתי פוסקת או שלא תמיד יש לכם תשובה לילד, הספר הזה מהווה כלי מצוין ליצירת שיח משתף עם הילד, בין דפי הקריאה של הספר אותו תקראו לילדים תוכלו למצוא בין טיפים כיצד לפתח את הנושאים יחד עם הילדים בצורה אפקטיבית.

הסיפור מקסים וכייפי לקריאה הורה לילד או ילד בשלבי קריאה ראשונית. הוא מגיע עם דף מדבקות העוסק בסיטואציות שהוזכרו במהלך הסיפור (ומי לא אוהב מדבקות???).

כאמור ניתן לרכוש את הספר בחנויות הספרים סטימצקי וצומת ספרים ואפשר גם לרכוש אותו ישירות דרך עינת ואז לקבל בנוסף לספר עצמו ערכת המחזה הכוללת זנב של חתול, פפיון לצוואר ואוזניים של חתול- כל אלה נועדו על מנת לאפשר לילד להיכנס לחוויית הקריאה וגם להמחיז את הספר.

בטח כבר הבנתם לבד שמדובר בספר קסום המתאים גם לטיפול רגשי וגם לחינוך המיוחד והומלץ על ידי מדריכות הורים מוכרות ומובילות כמו מיכל דליות ושלי איטח מרציאנו.

ואם אתם בענייני ספרים קסומים לילדים אל תפספסו ספר ילדים נוסף שאנחנו ממליצות עליהם!

 

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן