המרכז לטיפול בשיטה הנוירומוטורית בהפרעות קשב וטיפול ברגישות שמיעתית

יש לי רגישות שמיעתית. ולצערי זה לא אומר שאני שומעת ממש ממש טוב אלא זה אומר שאני סופר רגישה לרעשים מסוימים, ולרוב כשזה בא עם ויזואל. לדוגמא- אני רק רואה את הבת שלי מכניסה מסטיק לפה ואני חוטפת עצבים. אני משתגעת אם מישהו לידי משתעל או מכחכח בגרון באופן קבוע ואפילו עשיתי קיר בידוד בחדר השינה בגלל הרעשים של השכנה הצמודה.

רגישות שמיעתית היא תופעה מוכרת ונפוצה ואצל הרבה ילדים היא מתבטאת בדרכים שגורמות להורים לחשוב שיש להם קשיי קשב וריכוז או קשיים אחרים כשבעצם טיפול ברגישות שמיעתית יכול לעזור להם מאוד.

טיפול בחוסר איזון שמיעתי באמצעות אוזניות צילום מאתר PIXABAY
טיפול בחוסר איזון שמיעתי באמצעות אוזניות צילום מאתר PIXABAY

נתחיל בהסבר קצר על מה זו רגישות שמיעתית - הרגישות הזו גורמת לאנשים שסובלים ממנה להגיב בחרדה או בעצבנות לשמיעת קולות מסוימים. קולות לעיסה, בליעה, שיעול, כחכוח בגרון, זמזום ועוד. אלו יכולות אפילו להיות פעולות בלתי רצוניות שהמבצע אותן לא יכול לשלוט בהן (אבל הן עדיין מטריפות!!!!) אין קשר לעוצמה ולתדירות של הרעש ולעיתים היא באה כרגישות מרעש בלבד ולעיתים, כמו אצלי - בשילוב עם הראייה.

אז מסתבר שאני ממש לא לבד בעניין ואם הנושא נשמע לכם מוכר או שיש לכם ילד שאתם חושדים שיש לו רגישות שמיעתית חשוב מאוד לאבחן אותה שכן אותה רגישות יכולה להפריע בלא מעט תחומים בחיים.

ישנן כמה שיטות טיפול ברגישות שמיעתית כאשר המוכרת ביניהן היא טיפול CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי ביחד עם שיטת AIT אימון שמיעתי אינטגרטיבי. בשיטת ה CBT נתקלתי כבר לא פעם ולא פעמיים, טיפול פסיכותרפי ממוקד ומוגבל בזמן שמתעסק בכאן ועכשיו ומתבסס בעיקר על שיתוף הפעולה של המטופל. בשיטת הטיפול AIT נתקלתי כאשר הכרתי את המרכז הנוירומוטורי בבני ברק.

הטיפול בשיטה זו מתבצע על ידי שיחת הכרות עם הצוות המטפל ולאחר אבחון רמת הרגישות מתבצעת האזנה דרך אוזניות למוסיקה שעברה עיבוד מיוחד והיא מושמעת בתדרים מיוחדים בהתאם. המכשיר המיוחד משנה את התדרים של המוזיקה בהתאם לתוצאות של האבחון והבדיקה ובהתאם לתגובה של המטופל במהלך הטיפול.

המרכז הנוירומוטורי בבני ברק
המרכז הנוירומוטורי בבני ברק

מודה ומתוודה שטרם התנסיתי בטיפול אבל זה רק בגלל שטרם הגעתי למכון להתחיל אבל אני בהחלט רשומה כי מה שיכול להקל עליי ועל הרגישות השמיעתית שלי יתקבל בברכה. מה שכן, הכרתי את הצוות המטפל ולאחר שיחה מעמיקה עם כל אחד מהם אני בהחלט ממליצה ליצור איתם קשר בנושאים בהם הם מטפלים.

המרכז הנוירומוטורי בני ברק
המרכז הנוירומוטורי בני ברק

עדנה גלבוע -PHD  במדעי המוח. מפתחת שיטת הטיפול הנוירומוטורית בעלת ניסיון בגישות טיפוליות שונות בילדים נוער ומבוגרים יותר מארבעים שנים.

רם גלבוע - פסיכותרפיסט ילדים ונוער. מטפל במגוון שיטות אימוניות וטיפוליות.

רם גלבוע, המרכז הנוירומוטורי
רם גלבוע, המרכז הנוירומוטורי

נדב משיח - מנהל המכון ומטפל בשיטה הנוירומוטורית בשילוב שיטות נוספות לטיפול רגשי והתנהגותי

לקליניקה שני סניפים: סניף מרכזי ברחוב הרב קוק 27 בני ברק וסניף צפון ברחוב מרוק ברוך 13 חיפה

למידע נוסף אודות פעילות הקליניקה, הצוות המקצועי ושיטת הטיפול בקרו באתר

שלכם,

חן קרופניק, צוות TRYILE

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן