גמד, יען וצפרדע נפגשים בספר הילדים החדש "טרמלם הגמד ואבן הגורל" מאת רז ונגה קלמנוביץ'

זהו ספר ילדים מקסים וצבעוני שקיבלתי באופן אישי מרז לסקירה. למעשה, רז ובתו כתבו אותו ביחד כל ערב לפני השינה. הרי ההורים שבינינו כבר יודעים שהילדים מחפשים סיפורים מעניינים, מצחיקים, משעשעים ומפתיעים לפני השינה. ואם מדובר בסיפור שכותבים יחד, אז הוא הופך להיות הרבה יותר מעניין. 

זהו סיפור על גמד שקט וביישן בשם טרמלם, וכשיעל היען מבקשת את עזרתו במציאת אבן הגורל של היענים - אבן קסם שהטרולים המרושעים חטפו- הוא מיד מצטרף למשימה, וללא היסוס. במסע המשותף הם פוגשים חברים ואויבים, לומדים להכיר אחד את השני ויוצרים חוויות בלתי נשכחות. ספר מקסים המלמד על חברות והתמודדות עם פחדים.

הספר מתחיל בטרמלם הגמד המסיים להכין את ארוחת הערב אך רגע לפני שהתיישב לאכול אותה, נעמדה בפתח הדלת יעל היען וביקשה את עזרתו במציאת אבן הגורל של ממלכת היענים שנחטפה על ידי הטרולים. בהתחלה הוא חש התלבטות. הרי הוא לא חבר במשמר הגמדים, ומי יודע אם בכלל יוכל לעזור. אך הוא מחליט בכל זאת להירתם למשימה ולסייע ליעל היען!

כריכת הספר טרמלם הגמד ואבן הגורל- רז ונגה קלמנוביץ
כריכת הספר טרמלם הגמד ואבן הגורל- רז ונגה קלמנוביץ

היען מפצירה בו להתחיל את המסע במדבר. הוא חושש מכך שהוא קטן ולכן צעדיו קטנים, ושניהם לא בדיוק מצליחים לראות דברים בבירור. לפתע הם מבחינים בצפרדע ענקית המתקרבת אליהם (גודלה כשל שלושה סוסי פוני). היא שומרת האגם והיא מסכימה לעזור להם בתאני שיעזרו לה לאתר את משפחתה. 

במסעם השלושה מגיעים אל יעל האופל, פוגשים את העטלף הגדול והסגול לושיוס מקניל ויחד עם עוברים שלל הרפתקאות עד למציאת האבן האבודה.

זהו ספר מצחיק, משעשע וכתוב בצורה ידידותית ופשוטה, מתאים מאוד לקריאה משותפת של הורים וילדים. הספר מלמד מהי נדיבות, חברות, עזרה הדדית והתמודדות עם פחדים.

זהו הספר הוא הראשון בסדרת הרפתקאותיו של טרמלם הגמד, והוא בהחלט יוצר סקרנות לגבי ההמשך. כאמור, ספר המלמד על עזרה הדדית וחברות ומתאים לקריאה עם קטנים וגם גדולים. משעשע, מצחיק ומאויר בצורה יוצאת דופן. זהו מסע כיפי המלא בלמידה.

טרמלם הגמד ואבן הגורל/ רז ונגה קלמנוביץ'

עריכה: דפנה נוה, ניקוד: גילי תל אורן, הגהה: אמירה בנימיני-נבו, איורים: רז קלמנוביץ'

43 עמודים, ספרי ניב הוצאה לאור, 2021

לרכישה ישירה באתר https://www.tramlam.co.il

שלכם,

עדי דקל

צוות Try & Smile - Tryile

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן