לפני כמה שבועות יצאתי לטייל עם הילדים בגן הלאומי גבעות מרר והראתי להם את הסברסים על הקקטוס. "אתם רואים את זה? זה הצבר (קקטוס) והסברס הוא הפרי. אבל אל תגעו כי הסברס מלא בקוצים!". הם ניזהרו ואני דווקא פחות. מרוב התלהבות למראה הפרי המתוק הושטתי את היד וקטפתי סברס אחד.

רציתי להראות להם את הקוצים שעל הסברס ולהסביר יותר לעומק למה צריך להיזהר. הם כבר לא היו צריכים את ההסבר שלי כי הצעקות שלי פילחו את השקט ששרר מסביב. "אבל אמא", אמר לי הבן הקטן, "למה נגעת? אמרת שיש קוצים".

צברים אדומים שנקטפו בחווה, צילום חוות צברי אורלי
צברים אדומים שנקטפו בחווה, צילום חוות צברי אורלי

"נכון, אתה צודק" הסתכלתי עליו והבנתי שכל כף היד שלי מלאה בקוצים קטנים ומאוד כואבים. חזרנו הביתה, שטפתי את הידיים טוב וטוב וניסיתי להיפטר מהקוצים - זה לא היה פשוט!

מתוך סקרנות חיפשתי בגוגל שיטות להוצאת קוצים של סברס ונתקלתי משהו מלהיב, מפתיע אך בעיקר טעים. מצאתי את הפתרון הפשוט והקל ובעיקר נטול קוצים לטעום את טעמו של הסברס המתוק - אבקת צבר אדום.

אבקת צבר אדום היא אבקה טבעית המוסיפה לדברי מאפה ועוגות את טעמו המתוק של הסברס ואת צבעו האדום (מה שנקרא להרוג שתי ציפורים במכה אחת). האבקה עשויה מסברס אורגני, מחומרים טבעיים בלבד וללא תוספת סוכר - מה יכול להיות יותר טוב מזה?

את אבקת הצבר מכינים בחוות צברי אורלי המתמחה בגידול צבר אדום והיא מתאימה להכנת גלידות ביתיות, כתוספת לפודינג, למוס, למלבי, כציפוי קאפקייקס, תוספת לסחלב, כמילוי לגביניות, מילוי לקרפ ובלינצ'ס, מילוי לעוגיות, ציפוי לעוגות ועוד.

אבקת צבר אדום, צילום שחר בלום
אבקת צבר אדום, צילום שחר בלום

האבקה מגיעה באריזה סטרילית, בעלת חיי מדף ארוכים במיוחד. האבקה ארוזה בשקית ווקום עשויה מכ-300 גרם צברים טריים שגודלו במדבר ונקטפו בשיא בשלותם – בתהליך שאינו משלב שימוש בכימיקלים או חומרי הדברה מזיקים ושומר על היתרונות התזונתיים של פרי הצבר.

לאבקה יתרונות בריאותיים רבים: מגבירה את האנרגיה בגוף, מחזקת את המערכת החיסונית, מקור אמין לאספקת סידן, זרחן, ברזל, אבץ, אשלגן מינרלים, ויטמינים וכמות גדולה מאוד של אנטי אוקסידנטים החיוניים לגופנו.

וופל בלגי עם קרם סברס, צילום חוות צברי אורלי
וופל בלגי עם קרם סברס, צילום חוות צברי אורלי

 

שערות קדאיף עם קרם סברס, צילום חוות צברי אורלי
שערות קדאיף עם קרם סברס, צילום חוות צברי אורלי

את אבקת הצבר ניתן להזמין במשלוח עד הבית באתר האינטרנט של חוות צברי אורלי, ברשת טבע קסטל, בחנויות טבע ובאתר "סחוט". מחיר מומלץ למארז החל מ- 42 ₪.

רוצים לדעת עוד על אבקת צבר אדום לאפייה? צרו קשא כם שחר בלום בטלפון 058-4707070

חוות צברי אורלי כביש 204 (דימונה-ירוחם) או באתר האינטרנט www.ocf.co.il

שלכם,

ליבי ברגמן

צוות TRYILE

 

 

 

 

.

 

פרסומת + כיתוב
רוצים שנכתוב על העסק שלכם,

ספרו לנו עליו בטופס הבא:

פוסטים אחרונים:
Tryile
פוסטים קשורים
דילוג לתוכן